Lengyelországban a kis üzletekben az áremelkedés miatt húsz százalékkal esett a népnyelven majmoknak nevezett kis üveges alkoholok eladása. Ezek többsége ízesített vodka. Ugyanakkor a nagy üveg tiszta vodkák forgalma nőtt - írta a Rzeczpospolita.Az év eleje óta kötelező cukoradó bevezetése miatt egyes becslések szerint összességében 100 és a 200 milliliteres nagyságú üvegek forgalma a nagyobb boltokban 75 százalékkal esett. Ezzel egyidejűleg a tiszta vodka eladása 30 százalékkal nőtt.
Az árnak ezeknél a kis üvegeknél igen jelentős a szerepe, sokan csak azért vették ezek, mert olcsó volt. Ugyanakkor a tiszta vodka eladásában is voltak olyan helyek, ahol éves szinten az eladás 20 százalékkal csökkent és nem nőtt. A legjobban a legkisebb üvegek eladása esett, a 200 millilitereseké csak nyolc százalékkal csökkent.
A 300 milliliteres üvegek esetében az ízesített vodkát is hatszázaléknyian többen vették, mint az előző években. Ebben a nagyságban az eladás évek óta szisztematikusan nő, s ennek a cukoradó sem vetett véget. És hogy ezt az adót el lehessen kerülni, van egy kiskapu, amit a gyártók felfedeztek: a 350 milliliteres üvegek esetén viszonylag alacsonyt árat tudnak kínálni. Még nem tudni beválik-e a trükk.
Legolvasottabb
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
Tabudöntés jöhet az EU-ban: megszavazhatják az orosz vagyon felhasználását
Titkolt fegyverüzlet: a kormány gyakorlatilag ajándékba adott 66 harckocsit Szerbiának
Orosz egyenruhások lépték át illegálisan a NATO határát, az észtek tombolnak, „lelőnék őket”
A hivatal szerint tízezrek, a valóságban százezrek hagyják el az országot
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló