Grazban a harmincas zónákat csak kétéves sikeres próbaidőszak után véglegesítették, amit kutatások és az érintettekkel való egyeztetések sora egészített ki - olvasható a portálon.
Az eredmény az lett, hogy a város úthálózatának közel 80 százalékán lassították le még a szokásosnál is jobban az autós forgalmat. Ez nem csak a 30-as táblák felszerelését jelentette, hanem a forgalom átszervezését, a lámpák áthangolását is.
Bár a lakosság eleinte tiltakozott, végül a többség megváltoztatta álláspontját és támogatta a korlátozásokat. A balesetek száma valóban érezhetően csökkent az 30-as zónákban.
Ennek fenntartásához azonban szükség volt a rendőrség kapacitásait is meghaladó számú sebességmérésre is.
A korlátozások pozitív hatása lett még, hogy a város három decibellel lett csöndesebb és a nitrogén-oxid-koncentráció negyedével esett vissza a tesztfázis során. Ez azért érdekes, mert a belső égésű motorok kipufogógáz-tisztító berendezései lassú haladás esetén rendkívül alacsony hatékonysággal működnek.
Legolvasottabb
Az évtized üzlete volt, ha ilyen autót vett - sok magyar örülhet, hogy bevállalta az egykor lenézett márkát
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Szijjártó nekiment a „nemzetközi pénzvilágnak”, Magyar Péter azonnal visszavágott
Dührohamot kapott a Tesla-vezér: 120 milliós bírság után az EU teljes megszüntetését követeli
Leteszteltünk 18 szaloncukrot – mutatjuk, melyek idén a legfinomabbak
Dráma a tengeren: csapdába esett az orosz szellemhajó teljes legénysége
Alig van beosztva néhány orvos decemberben a Szent Imre Kórházban
Magyar Péter: Hallom, megérkezett hozzátok a közpénz-milliárdokon utazó vándorcirkusz
Hihetetlen módszerekkel csalnak a tanulók a forgalmi vizsgán, majd veszélyeztetik a forgalmat az utakon