A Magyar Közlönyben megjelent határozat "a debreceni Észak-Nyugati Gazdasági Övezet (ez a BMW gyár területe) kialakításával összefüggő vasúti infrastruktúra-fejlesztések 2. ütemének részbeni megvalósításáról" címet viseli.
A 20 milliárd 678 millió forintból 12,5 milliárd jövőre, míg 8,3 milliárd 2023-ban használható fel. Debrecen városa az előkészítésre külön 309 milliót kapott.
A több mint 20 milliárd forintból kell felépíteni a konténerterminált, a 108-as vasútvonalat korszerűsíteni kell Nagymacs állomás és Balmazújváros állomás között, valamint villamosítani Debrecen állomás és Balmazújváros
állomás között, továbbá ki kell alakítani a 100-as vasútvonalhoz történő kapcsolódást is.
Mint a Napi.hu közölte, az Ebes és Debrecen közötti vasút felújítását még 2017 decemberében nyerte meg Mészáros Lőrinc két érdekeltsége, a V-Híd Építő Zrt., együtt a felcsúti székhelyű R-Kord Építőipari Kft.-vel, nettó 13 milliárd 778 millió forinttal. A munkát az uniós Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) finanszírozta. Ez az összeg módosult 2019 decemberében 15 milliárd 283 millió forintra.
Legolvasottabb
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Nekimentek az ukránok az orosz "árnyékflottának"
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk