A sűrített földgázzal (CNG) üzemelő, háromajtós, 12 méter hosszú, alacsonypadlós járművet 210 lőerős, hathengeres motor hajtja. Az erőforrás az érvényben lévő Euro 5-ön túl az EEV környezetvédelmi kibocsátási normáknak is megfelel, de a korábbiaknál jóval szigorúbb Euro 6-os határértékek teljesítésére is készen áll.
Az üzemanyagot nyolc darab, összesen 1240 liter térfogatú, rendkívül erős kompozit szerkezetű gáztartályban tárolják, a jármű tetején. Az alternatív üzemmód ellenére a Citelis utasbefogadó-képessége nem csökkent, így összesen 110 személy szállítására alkalmas, 26 ülőhellyel. A jármű középső ajtajánál van lehetőség a babakocsival vagy kerekesszékkel közlekedők fel- és leszállására.
A közlemény szerint az IVECO-hoz tartozó, a közelmúltig Irisbus néven, a csehországi Vysoké Myto-ban készülő Citelis-típuscsalád e tagját június 12-ig teszteli Sopronban a Kisalföld Volán. Ezt követően Kaposvárott, Pécsett, és Miskolcon végül pedig Budapesten próbálják ki a járművet.
Legolvasottabb
Lezárult a vizsgálat: ezért tankoltak vizet a benzinkúton, fizetnek a károsultaknak
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Bele ne főzze semmibe, inkább vigye vissza!
Kezd beütni a baj, látogatási korlátozást rendeltek el egy magyar kórházban
Zombihajók, CIA, precíziós csapások – Trump rejtett háborút indított?
Véget vet az EU az orosz gáznak: megszavazták, Magyarország perre megy
Nézőpont: Hiába a Szőlő utcai botrány, ez sem segít Magyar Péteréken