A tavasz elején kiszivárgott, kiskereskedelmi láncokat megregulázó csomag keretében a kormány a reklámköltségeket is korlátozta volna, s gyakorlatilag meg akarta tiltani a vásárlók számára az ingyenes reklámújságokhoz való hozzáférést. Az akkori tervezet szerint, a kiskereskedelmi áruházláncok nem külön prospektusban, hanem csak médiatermékekben hirdethették volna a kínálatukat. A kormány ettől a tervétől végül meghátrált és letett arról, hogy keresztül verje a drasztikus csomagot.
A mostani adócsomag azonban gyökeres fordulatot tükröz: a jelenleg reklámadó-köteles prospektus esetén nem emelkedik, hanem megszűnik ez a sarc - figyelt fel rá a kereskedelmi szakportál.
Két eszközzel szüntetnék meg az áruházi újságok megadóztatását: az egyik, hogy csak az a reklám a reklámadó alapja, ahol ellenszolgáltatás fejében - tehát pénzért - teszik közzé. Az áruházi újság márpedig ingyenes. A másik, hogy megszűnne az úgynevezett saját célú reklám fogalma, amelybe az áruházi újság is beletartozik, amikor a reklám közzétevője a saját portékáját reklámozza.
A Blokkk.com szerint, ha így lesz, az áruházi újságok sokkal vastagabbak lesznek, mint eddig, hiszen a gyártócégeknek olcsóbb lesz ott reklámozniuk a portékájukat, mint a drága napilapban, internetes portálon, vagy televízióban.
Kérdés persze, hogy mi változik még a törvénycsomagban a közeli napokban.
Legolvasottabb
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Lesújtó hír jött: 60 ezres nyugdíjra is alig számíthat, aki így adózik
Népszerű teát hívott vissza a fogyasztóvédelem
Kötelező herevizsgálat, háborús jövőkép: történelmi döntés a hadsereg bővítéséről
Hiába a bankok tiltakozása, megduplázzák az ingyenes készpénzfelvételi limitet
Szorít az idő: csak pár napig válthatja be a nyugdíjas élelmiszer-utalványt, ha így járt
A magyar kormány is aláírta a levelet: Orbán szövetségese Brüsszelhez fordult
Már nem kell vesződni a sörösdobozokkal a Penny-ben
Egyre többen vásárolnak ingatlant befektetési céllal az Otthon Start után