A több mint 450 tonnányi téli édességből mennyiségben 5 százalékkal fogyott több az előző évhez képest
A Nielsen friss adatai szerint a preferenciák változatlanok: a tejcsokoládéból készült télapófigurák hozzák az értékbeli forgalom kilenctizedét. A kosarakba kerülő csokimikulások csaknem kilencven százaléka üreges, mennyiségben 6 százalékkal több fogyott belőlük. Ha mikulás, akkor márkás: 95 százalékot visznek a gyártói márkás termékek, 4 százalékos értékbeli csökkenés mellett.
Kapcsolódó
A magyarok leginkább a 56-110 grammos csokoládémikulást vesznek: az értékbeli eladások kétötödét viszi a kiszerelés, míg szorosan nyomukban járnak a 21-55 grammos kiszerelésű figurák (38 százalék). Kilőtt a nagyobb, 111-200 grammos csokimikulások forgalma: másfélszer több fogyott belőlük mennyiségben, mint a 2017-es szezonban.
A figura végigkíséri a decemberi hónapot, és az elmúlt évek fogyasztói preferenciájában hatalmas elmozdulást nem tapasztaltunk: legyen édes, legyen üreges - mondta Hajnal Dóra, a Nielsen vezető tanácsadója.
Csokimikulást a nagyobb boltból: a 2500 négyzetméternél nagyobb üzletekben realizálódik az értékbeli forgalom 40 százaléka, ami 5 százalékos értékbeli csökkenés az előző szezonhoz képest. Ellenben a diszkontokban történő értékesítés két számjegyű növekedést regisztrált a Nielsen.
Legolvasottabb
Nekimentek az ukránok az orosz "árnyékflottának"
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Itt az újabb balatoni jégpálya
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Durva számokat közölt a Wolt – akadt, aki félszáz pizzát és spagettit rendelt