A Magyar Közlönyben megjelent rendelet két limitet emel meg. Az első az üzemanyagot szállító, erre a célra kialakított felépítménnyel rendelkező járművekre vonatkozik. Ezekre eddig akkor nem kellett eljárási díjat és túlsúlydíjat fizetni, ha a túlsúly nem haladta meg az 1 tonnát. Most a limit 2 tonna lett.
A másik eset az üzemanyag szállítására alkalmas, speciális felépítménnyel rendelkező olyan kéttengelyes gépjárművekre vonatkozik, amelyek háromtengelyes félpótkocsival közlekednek. Itt a eljárási díjat és túlsúlydíjat a túllépés 5 százalékáig nem kellett fizetni, ez az arány 10 százalékra növekedett.
A jogszabály a túlsúlyt a jármű tengelyeinek a számához határozza meg, megszabva a tengelyek terhelését is. Az eljárási díj 6 ezertől 45 ezer forintig terjed, a túlsúlydíj pedig kilométerenként 100-tól 2 410 forint is lehet.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Amerika döntésre jutott: szétverné a Google birodalmat

Ausztriának befellegzik, jön a recesszió

Beindul a vérbiznisz, az ukrán óriás Erdélyre kacsintott

Erdő Péter megvalósíthatja a több száz éves magyar álmot, mutatjuk a legfrissebb számokat

Kelet-európai bíborost bízott meg utolsó kívánságának teljesítésével Ferenc pápa

Jobbak vagyunk, mint Ausztria, és ezt maga az Eurostat állítja

Újabb európai országot támadnak az oroszok

Nem egyértelmű, hogy a tulajdonosnak joga van-e eladni a saját lakását

Varga Mihály: Megjelentek a recessziós kockázatok
