Nagyon sok tényező vezetett oda, hogy a múlt héten kígyózó sorokat lássunk a kutaknál. A kereslet növekedését az okozta elsősorban, hogy Európában nagyon magasak az üzemanyagárak, ami megnövelte az üzemanyag-turizmust.
Az is hozzájárult a káoszhoz, hogy a magyarországi kutak 30 százalékát kiszolgáló nagykereskedők vagy korlátozták vagy be is szüntették tevékenységüket.
A kormány múlt csütörtökön bejelentett intézkedéseivel kapcsoltban - amely között szerepel, hogy bizonyos tehergépkocsik csak a nagynyomású kútoszlopoknál vásárolhatnak piaci áron gázolajat - Bujdos Eszter azt mondta, hogy
sok fuvarozó egészen biztosan árat emel majd, hiszen egyik napról a másikra 200 forinttal drágábban jut gázolajhoz, ez pedig beépül majd más termékek árába is.
A szakértő szerint az is probléma lehet, hogy nagynyomású kútoszlopok a kutak mintegy ötödénél érhetők el. Ez egy kukásautó számára gond lehet, hiszen a jelenleg is élő rendelet őket sem sorolja a kivételek közé.
Mindenkinek tudomásul kellene vennie, hogy nem vagyunk burokba zárva, emelkednek az energiaárak. Most is 700 forintba kellene kerülnie egy liter gázolajnak és 630-ba a benzinnek.
Május 15-ig lesznek még bezáró kutak, az autósok pedig azzal találkozhatnak, hogy nem tudják majd teletankolni az autót.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Ilyen hatást gyakorol a szervezetre a buborékos ásványvíz, diétában is segíthet

Felállt a válságstáb: lekapcsolták az ország atomerőműveit
Tényleg szükség lesz az EU 72 órás túlélőcsomagjára? A hatalmas leállások láttán nem kizárt

Máris kapcsolja ki ezeket a mobilján, ha nem akarja kivégezni az akksiját

Érkezik az új állampapír plusz, ilyen kamatokra lehet számítani

Európai áramszünet: leállt a kártyás fizetés is, kígyóznak a sorok az ATM-ek előtt

Több százan rekedtek a metrón: nem csitul a nyugat-európai blackout, káosz és sötétség tombol

Akár néhány hónap múlva jöhet a vádemelés: megnéztük, hogyan működik a bennfentes kereskedelem

Elmarad a nagy ugrás: nem bírja a chip-versenyt az Európai Unió
