A 280 forintos kilométerárral számolva ez 700 ezer forint bevételt jelent. Ezzel szemben áll a körülbelül 300-350 ezer forintos havi költség, amelyből az egyik legnagyobb tétel az egyre olvadó üzemanyagár, a tagdíj és a közteher. A vállalkozónak egyéb - nem rendszeres - kiadásaik is vannak a taxizással kapcsolatban, mint például a taxaméter vagy a bankkártya-leolvasó beszerzése, illetve a jármű fenntartási költsége.
Ezeket is figyelembe véve a Budapesten dolgozó körülbelül mintegy ötezer taxis - akik közül körülbelül kétezer alkalmazottként dolgozik - havi 300 ezer forint körüli jövedelemhez juthat. Ezt a biztos bevételt, illetve piacot igyekeznek megvédeni az 1200 gépkocsivezetőt alkalmazó Ubertől - írta a lap.
Kapcsolódó
A két csoportnak nagyságrendileg eltérőek a költségeik, és nehezebben deríthető fel, hogy egy-egy uberező mekkora bevételhez jut, de vélhetően a taxisoknál kevesebb pénzt rak zsebbe, hiszen nem "fő tevékenységként" fuvaroznak.
Az Uber semmilyen jogszabálynak nem felel meg, sofőrjeik nem fizetnek adót, ezzel éves szinten hárommilliárdos bevételtől fosztják meg a büdzsét - érvel Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke.
Legolvasottabb
Olyan ajándékot kapnak a One ügyfelei, amire nem is számítottak
Hideg zuhany az ünnepekre: oda a jólét, a „perverz” megszorításokat pedig mind elszenvedjük
Jó hír jött a kisnyugdíjasoknak, emelkedhet a pénzük
Rendkívüli bejelentés: Leó pápa a Vatikánba hívatta a bíborosokat
Mínuszban az alkoholbiznisz: háromszor többe kerül, mint amennyit az állam keres rajta
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Durva üzenet a mosógépen, visszavitték az utcán hagyott meglepetést
Szilveszteri Szuperlottó: 7 milliárdért megy a játék a következő 11 napban