A Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal csütörtökön aláírták a szerződést. E szerint a Wizz Air hetente kétszer jár majd Podgoricába, Tiranába, Szkopjébe, Pristinába és Szarajevóba. A járatok szerdánként és vasárnaponként közlekednek, az előzetes várakozások szerint a gépek töltöttsége az első időszakban 50 százalék fölé várható.
Váradi József kifejtette: a Wizz Airrel mint kiválasztott légitársasággal kezdte meg a tárgyalásokat a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium. A tárgyalások egyik fontos részlete volt, hogy az állam milyen formában kompenzálja a Wizz Air esetleges veszteségeit. A vezérigazgató jelezte: ha ezek az útvonalak gazdaságosan üzemeltethetőek lennének, akkor már valaki repülne a célállomásokra.
A négyéves szerződéses időszak alatt a Wizz Air stimulálni fogja a piacot, és csak akkor veszi igénybe a szolid nyereséget is tartalmazó kompenzációt, ha veszteség keletkezik az útvonalakon - mondta Váradi József, hozzátéve: a Wizz Air érdeke, hogy minél nyereségesebben üzemeltesse a járatokat. Sok a bizonytalanság a járatokkal kapcsolatban, nem tudni, mennyire lesznek képesek stimulálni a piacot.
Váradi József kérdésre válaszolva elmondta: nem akarják úgy optimalizálni a járatok menetrendjét, hogy jó átszállási lehetőséget biztosítson. Átszálló utasaik aránya 1 százalék alatt van, és rendszerük sincs arra az üzleti modellből fakadóan, amivel ezeket az utasokat kezelni tudnák.
Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Csalókat csalt csapdába a nyugdíjas férfi
Nagy dobással érkezett az OTP, sokan örülhetnek
Összeomlás szélén egy kulcságazat: 63 ezer munkahely forog kockán
Tabudöntés jöhet az EU-ban: megszavazhatják az orosz vagyon felhasználását
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
Nem lassítanak: tőkebevonással erősít a magyar autós szuperapp