A MÁV-nak 7700 kilométeres pályát kell fenntartania és erre évente a nyugat-európai átlagnál jóval kisebb összeg, 70-80 milliárd forint áll rendelkezésre - mondta a cég elnök-vezérigazgatója az InfoRádióban. Ezzel magyarázható, hogy a vonalszakaszok jelentős részén most csak 40-80 kilométeres sebességgel járnak a szerelvények.
A 7700 kilométeren mintegy háromezer lassú jel van, vagyis nem lehet annyival közlekedni, mint amennyit a pályaszerkezet lehetővé tenni - azaz két kilométerenként van egy olyan probléma, amit meg kell szüntetni, hogy helyreálljon a megépített műszaki állapotnak megfelelő rend - fogalmazott Homolya Róbert. Az elmúlt években 600-700 ilyen lassú jelet sikerült megszüntetni, de ezek újra keletkeznek időjárási okok miatt.
Kapcsolódó
Két-három éven belül 120-130 kilométeres vonalszakaszon tudnak óránként 160 kilométeres sebességgel közlekedő vonatokat garantálni. A szükséges fejlesztéseket a nagyvárosok felé közlekedő járatokon és a nemzetközi vonalakon végzi el először a MÁV.
Heteken belül bejelenthet a kormány egy HÉV-felújítási programot a napokban tárgyalt szakmai anyag alapján - mondta a MÁV vezére. A főváros már akkor tárgyalt a rekonstrukcióról, amikor a HÉV még a főváros fennhatósága alatt volt. Homolya szerint az emberek egyre szívesebben választják a HÉV-et a megváltozott utazási szokások, a többi között a közlekedési helyzetek miatt.
A kép forrása: Pradeep Susarla/Unsplash.
Legolvasottabb
Nekimentek az oroszok a belga banknak, bekövetkezhet a legrosszabb
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Ipari sokk Magyarországon: már a kormányváltás is szóba került a friss adatok után
Sokk Európában: biztonsági kockázatnak minősítette Dánia az Egyesült Államokat
Riasztották a járványügyet: visszatért a rettegett kórság a középkorból a magyarlakta városba
Már jelszó sem kell, hogy ellopják a fiókunkat
Orbán Viktor: Vége van
Kocsmai stílus a parlamentben, repült a vizespalack is
Berágtak a németek, bekérették az orosz nagykövetet