A MÁV-nak 7700 kilométeres pályát kell fenntartania és erre évente a nyugat-európai átlagnál jóval kisebb összeg, 70-80 milliárd forint áll rendelkezésre - mondta a cég elnök-vezérigazgatója az InfoRádióban. Ezzel magyarázható, hogy a vonalszakaszok jelentős részén most csak 40-80 kilométeres sebességgel járnak a szerelvények.
A 7700 kilométeren mintegy háromezer lassú jel van, vagyis nem lehet annyival közlekedni, mint amennyit a pályaszerkezet lehetővé tenni - azaz két kilométerenként van egy olyan probléma, amit meg kell szüntetni, hogy helyreálljon a megépített műszaki állapotnak megfelelő rend - fogalmazott Homolya Róbert. Az elmúlt években 600-700 ilyen lassú jelet sikerült megszüntetni, de ezek újra keletkeznek időjárási okok miatt.
Kapcsolódó
Két-három éven belül 120-130 kilométeres vonalszakaszon tudnak óránként 160 kilométeres sebességgel közlekedő vonatokat garantálni. A szükséges fejlesztéseket a nagyvárosok felé közlekedő járatokon és a nemzetközi vonalakon végzi el először a MÁV.
Heteken belül bejelenthet a kormány egy HÉV-felújítási programot a napokban tárgyalt szakmai anyag alapján - mondta a MÁV vezére. A főváros már akkor tárgyalt a rekonstrukcióról, amikor a HÉV még a főváros fennhatósága alatt volt. Homolya szerint az emberek egyre szívesebben választják a HÉV-et a megváltozott utazási szokások, a többi között a közlekedési helyzetek miatt.
A kép forrása: Pradeep Susarla/Unsplash.
Legolvasottabb
Szijjártó nekiment a „nemzetközi pénzvilágnak”, Magyar Péter azonnal visszavágott
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Amerika és Ukrajna bekeményített: felszólították Putyint, hogy végre lépjen a béke ügyében
Orbán Viktor: a „hol a lóvé"- kérdés túlmutat a Nemzeti Bankon
Már készítik elő a kormányrendeletet: így változik a pedagógusok bére
Éjszakai riadó a NATO-határon: orosz gépek emelkedtek a levegőbe, ez okozta a pánikot
Lesújtó hír jött: 60 ezres nyugdíjra is alig számíthat, aki így adózik
Kötelező herevizsgálat, háborús jövőkép: történelmi döntés a hadsereg bővítéséről
Hol az örvény vége? Becsődölt egy újabb autóipari beszállító