A közbeszerzési felhívás visszavonását az ajánlatkérő NKK Nemzeti Közlekedési Központ Nonprofit Zrt. közölte az uniós közbeszerzési közlönyben.

A 100a vasútvonal rekonstrukciója tervezésének eredményeként - egyebek mellett - a következő változásokra került volna sor:

  • Zugló megállóhely áttervezése, adott esetben akár a teljes megállóhely áthelyezése a Thököly úti új, 4 vágányú, mintegy 2x50 méter hosszú vasúti hídra,
  • Új megálló kialakítása a Kerepesi út feletti új, 4 vágányú, mintegy 70 méter hosszú vasúti hídon, Törökőr elnevezéssel,
  • Kőbánya alsó megállóhely áttervezése és 4 vágányúra történő bővítése a mintegy 55 méter hosszú vasúti hídon, a vasúttal szorosan egybeépített műemlékvédelmi állomásépület megtartásával.

Mint a Napi.hu júniusban megírta, az ajánlattételi határidő július 13. volt. Az értékelésnél 50-50 súlyszámmal szerepelt az ár és a minőség is.

A másik NKK általi vasúti tervezés visszavonásáról itt írtunk. A kért szolgáltatás a következő volt: a Nyugati pályaudvarra bevezető vonalszakaszok rekonstrukciójának engedélyezési tervezése, engedélyeztetése, továbbá a kiviteli tenderdokumentáció elkészítése a Nyugati pályaudvar és Rákospalota-Újpest, valamint a Városligeti elágazás és a Városliget megállóhely közötti szakaszokon.