A BKV még 2019 február elején perelte be az M3-as metróvonalon közlekedő kocsikat felújító orosz Metrowagonmast (MWM), mivel a cég nem volt hajlandó megfizetni a fővárosi közlekedési cég által követelt kötbért. Akkor még csak 850 milliót követeltek.
A BKV kárigénye az újabb hibák észlelése, illetve a javítás idejére kieső járművek után felszámolható kárátalány okán azóta többszörösére duzzadt. Március végére - kamatok nélkül - meghaladta a 23 millió eurót, ami a jelenlegi 350 forintos euró árfolyamon számítva 8,1 milliárd forint plusz a kamatok. S ebbe bele sem számolták a kieső reklámbevételt. A szerződés értelmében ugyanis a metrószerelvények reklámfelületeinek kialakítása is az orosz gyártó feladat lett volna.
A teljes kárigényből az orosz cég alig 1,2 millió eurót (430 millió forintot) ismer el - írt a napilap.
A BKV és a városvezetés 6,8 milliárd forintnak megfelelő kötbér megfizetését kéri a perben. A jogvita azonban jottányit se haladt előre.
A BKV így új fogást keresett az orosz gyártón és lehívna a jótállási biztosítékból. Csakhogy az ügyvédi vélemények szerint a járműállásból eredő kárátalány jótállási biztosítékból való lehívása kockázatos vállalkozás lenne, mivel az orosz gyártó perben követelheti vissza az összeget, sőt további kárigénnyel is felléphet.
Legolvasottabb
Megígérte, és be is tartotta, kegyetlen bosszút állt Donald Trump
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Elég lesz? Korlátozzák a fegyvertartást és zászlókat tiltanak be
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Betelt a pohár Pintér Sándornál: elvehetik az oltástagadó szülők gyerekeit?!
Így foghat ki egy jó fürdőzést ingyen
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk