Jóval több fogyott a boltokban az elmúlt két hétben azokból a termékekből, amelyeknek az árát vissza kellett csökkenteni a tavaly októberi szintre - írta a Portfolio. Nagyjából 60-80 százalékos forgalomnövekedés tapasztalható a nagyobb láncoknál, amit nem magyaráz az, hogy egy kicsit többet vesznek az árstopos termékekből a háztartások, hiszen a fogyasztásuk vélhetően nem nőtt.

A Penny esetében átlagosan 60 százalék körül növekedett az árstop által érintett termékek forgalma az előző év ugyanezen időszakához képest és hasonló változást érzékeltek a Tescónál is. A nagyobb CBA-boltoknál jelentős a forgalom növekedése az árstopos termékek körében, míg a kisebb boltokról ez nem mondható el – mondta Fodor Attila, a CBA igazgatója. Az árstop első másfél hetében átlagosan 20-30 százalékos növekedés jellemezte az árstopos termékek forgalmát, ami 10-15 százalékra szelídült.

A hírportál információ szerint a legkisebb boltok tulajdonosainak egy része februárra már magasabb beszerzési árajánlatokat kap a beszállítóktól több árstopos termék esetében, mint amennyiért a multik polcairól megveheti azokat bárki. Az árstop februári bevezetése előtt néhány nappal voltak olyan kiskereskedelmi cégek, amelyek azt gondolták, hogy mennyiségi korlátozás nélkül indulnak el az úton. Amikor megkapták az első gigantikus, több mázsás megrendeléseket, illetve a boltokban megjelentek az 50-100 kilós mennyiséget vásárlók, azonnal meglépték a mennyiségi korlátozást.