Bár a juttatást szabályozó rendelet szerint utólag is begyűjthető szabályosan minden szükséges igazolás, Fata László CafeteriaTrend ügyvezetője szerint hasznosabb, ha előre - akár a juttatás kiadása előtt összegyűjtik ezen dokumentumok nagy részét a cégek, így nem utólag kell szembesülni az adófizetési kötelezettséggel.
Fájó lehet ugyanis a munkáltatónak és a munkavállalónak is, ha a juttatásról utólag kiderül, hogy mégis adózni kell utána. Ha a kapott összeg egy része vagy egésze nem felel meg az adómentesség feltételeinek, akkor bizony ezen összeg 20 százalékkal növelt értéke után kell jövedelemként adózni - emlékeztet Fata.
Kapcsolódó
Amennyiben valaki kiszervezte egy hitelintézetnek az adómentesség több kritériumának ellenőrzését, úgy ezekről egy hitelintézeti igazolást kap. Ha önállóan végezte, akkor nála kell, hogy meglegyen minden kritérium rendeletnek megfelelő dokumentációja, igazolása.
Mit kell tenni a begyűjtött dokumentumokkal?
Ha minden dokumentumunk megfelelően beérkezett és ezek alapján adómentes a tavalyi támogatás, akkor csak annyi a cégek dolga, hogy lefűzzék és megőrizzék ezeket.
Külön "adóbevallást", bejelentést nem kell erről készíteni a NAV felé. A szükséges adatszolgáltatást a tavalyi lakáshitel támogatásról pedig megfelelő folyósítás esetén a juttatást indító céges bankok már elvégezték 2017. január 31-ig.
Legolvasottabb
„Segítünk kifizetni” – Orbán legérzékenyebb pontjára tapintott az észt elnök
Bepöccentek az oroszok, irgalmatlan pénzt követelnek Európától
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
Családi megbetegedéseket is okozhatnak a házi készítésű finomságok
Eddig kell rettegve lesni a postaládát, hogy érkezik-e bírság
Jogellenes végrehajtások országszerte? A DK szerint elszabadultak a bankok
Újabb alapvető élelmiszer árát csökkenti a Lidl
Meglepetés a piacon: a paneleket verik a családi házak
Riadót fújtak: vészesen zsugorodik az ország legnagyobb édesvízi tavának vízszintje