A nyílt tender eredményét az ajánlatkérő NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közölte az uniós közbeszerzési közlönyben.
A tanulmányt a nyerteseknek az EU támogatási szabályokra vonatkozó módszertan szerint kell kidolgozniuk. A feltételek - egyebek mellett - a következők:
- 250-300 kilométer hosszú, - jellemzően 250-300 vagy 350 kilométeres óránkénti sebességre tervezett, legalább évi 500 ezer utast szállító vasúti pálya,
- legalább kettő, átlagosan legalább 135 ezer lakosú város városi közösségi közlekedési rendszerébe történő csatlakozás, intermodális csomópont,
- speciális műtárgyak a folyók (Tisza, Körösök, Szamos) keresztezésére.
A nyertesekkel szeptember 28-án kötött szerződést a NIF.
Indult még a tenderen a "KÖZLEKEDÉS" Fővárosi Tervező Iroda Kft., a Transinvest-Budapest Mérnöki, Konzultánsi, Kereskedelmi és Ügynöki Kft., továbbá a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. is.
A Napi.hu 2018 márciusában közölte, hogy Szíjjártó Péter magyar külügyminiszter és román kollégája, Teodor Melescanu találkozóján felmerült, hogy a két ország gyorsvasutat építene közösen Budapest és Kolozsvár között A magyar kormány időközben már el is különített egymilliárd forintot a megvalósíthatósági tanulmány elkészítésére.
Legolvasottabb
Titokzatos karácsonyi csomagok érkeznek a nyugdíjasokhoz: már el is kezdődött a kézbesítés
Az évtized üzlete volt, ha ilyen autót vett - sok magyar örülhet, hogy bevállalta az egykor lenézett márkát
Megfagynak, mint a farkasfalka az orosz mesében? Kemény télre készül az oroszok előretolt helyőrsége
Dührohamot kapott a Tesla-vezér: 120 milliós bírság után az EU teljes megszüntetését követeli
Szijjártó nekiment a „nemzetközi pénzvilágnak”, Magyar Péter azonnal visszavágott
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Leteszteltünk 18 szaloncukrot – mutatjuk, melyek idén a legfinomabbak
Magyarországon nem jó betegnek lenni: riasztó adatok az egészségügyről
Megtörtént, amire mindenki várt: nagy bejelentést tett a Revolut