A Malév privatizációs pályázatán résztvevő Air Bridge Rt. egyelőre még nem kapott írásos tájékoztatást a tender lezárásáról az ÁPV Rt.-től. Amint ehhez hozzájutnak, a társaság a dokumentumot, illetve az összes körülményt jogi képviselőjével megvizsgálja, s ezt követően dönt az esetleges jogorvoslati lépésekről - mondta a NAPI Online érdeklődésére Leonov Péter, a társaság igazgatósági (it) tagja egy mai tájékoztatón. A cégnek egyébként szándékában áll, hogy induljon a Malév esetleges következő privatizációs pályázatán, a majdani körülményektől függően. Költő Magdolna, tulajdonos és it-tag szerint a Malév számára nincs más más alternatíva, mint az Air Bridge tulajdonszerzése. Költő ezt azzal indokolta, hogy cége új piacokat tudna nyitni a magyar társaság számára, ami az első évben 200 ezer új utast jelentene a Malévnek, a 4-5. évtől pedig évi 400-500 ezer plusz utas jelenhetne meg. Az említett 200 ezer utassal és a beígért 4 milliárdos tőkeemeléssel, illetve a különféle fejlesztésekkel együt két év múlva üzemi szinten nyereséges lehetne a cég. Zubek János felügyelő bizottsági tag elmondta: jelezték, hogy az első nyereséges év után szándékukban állna a Malév tőzsdei bevezetése. Az Air Bridge az említett tőkeemelés mellett egymilliárdos vételérat és a Malév hitelállományának átvállalását ajánlotta, vagyis a teljes tranzakciós költség 41 milliárd forintot tenne ki jelenlegi áron - tette hozzá Zubek. Ennél kedvezőbb ajánlatot a későbbiekben sem fog adni a cég.