Közleményük szerint a magánnyugdíjpénztár igazgatótanácsa a tagok érdekét szem előtt tartva, az esetleges kockázatokat és pénzügyi következményeket megfontolva javasolta a Horizont Magánnyugdíjpénztárba történő beolvadást.
A döntés hátterében az áll, hogy a szabályozási környezet elmúlt években történt változásai miatt az ING nyugdíjpénztári szolgáltatásokat nyújtó leányvállalata, az ING Pénztárszolgáltató és Tanácsadó Zrt. 2014. június 30-án megszünteti pénztárszolgáltató tevékenységét, ezért a pénztárnak határoznia kellett, hogyan folytassa működését.
A megoldásra több alternatíva is felmerült. Az alternatívák közötti döntést egy független tanácsadó cég elemzése is segítette. Az egyetlen hosszú távon fenntartható megoldásnak a beolvadás bizonyult, a legkedvezőbb ajánlatot pedig a piaci szereplők közül a Horizont Magánnyugdíjpénztár tette, amely a pénztártagok száma alapján 2013 negyedik negyedévében 19,5 százalékos részesedéssel rendelkezett az ötszereplős magánnyugdíj-pénztári piacon - mutatott rá közleményében az ING.
A Horizont 12 ezer taggal rendelkezik és mintegy 29 milliárd forint vagyont kezel.
Az ING küldöttközgyűlésének döntése alapján július 1-jétől a tagok a Horizont Magánnyugdíjpénztár tagjaivá válnak, ha a Horizont május 5-re összehívott küldöttközgyűlése is megerősíti ezt a beolvadási szándékot.
Az ING Magánnyugdíjpénztár tagjainak megtakarítása automatikusan átkerül a Horizonthoz.
Az ING Magánnyugdíjpénztár 1997-ben kezdte meg a működését. Kezelt vagyona 2013 végén meghaladta a 71 milliárd forintot, taglétszáma pedig a 27 ezret.
Legolvasottabb
Éjszakai riadó a NATO-határon: orosz gépek emelkedtek a levegőbe, ez okozta a pánikot
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Már készítik elő a kormányrendeletet: így változik a pedagógusok bére
Amerika és Ukrajna bekeményített: felszólították Putyint, hogy végre lépjen a béke ügyében
Lesújtó hír jött: 60 ezres nyugdíjra is alig számíthat, aki így adózik
Kötelező herevizsgálat, háborús jövőkép: történelmi döntés a hadsereg bővítéséről
Árpád fejedelem útja: 88 km/h-s gyorshajtót is rögzítettek a traffiboxok
Nincstelenül halt meg az egyik leggazdagabb magyar
Hol az örvény vége? Becsődölt egy újabb autóipari beszállító