A GVH a vállalkozás 2010. augusztus 2. és 2010. november 21. között különböző televíziós csatornákon sugárzott reklámjainak állításait vizsgálta. A termék népszerűsítése során használt szlogenek ("Eddig ecettel vízkőtlenítettem a mosógépem, ennek ellenére elromlott") többek között azt sugallták a fogyasztóknak, hogy az ecet nem alkalmas a mosógépnek vízkő által okozott meghibásodása elleni védekezésre, mert a használatának ellenére elromolhat a mosógép, valamint esetleges rozsdásodás is felléphet. Ezen állításokkal azt a benyomást kelthették a fogyasztókban, hogy a Calgon az ecettel összevetve hatékonyabb és biztonságosabb szer, amely alkalmas a mosógép meghibásodásának elkerülésére. Ezzel szemben a vizsgálat során beszerzett bizonyítékok alapján a vállalkozás nem tudta bizonyítani, hogy az ecet használata mellett a mosógép vízkőképződés miatt meghibásodhat, így az állítások valótlannak tekinthetőek − írta közleményében a GVH. A jogsértés elkövetése miatt a hatóság 15 milliós bírságot szabott ki a Reckitt Benkiser Kft.-re.
Legolvasottabb
Most érkezett: katonai drónok támadtak Zelenszkij gépére, áttörték a légtérzárat
Nagyot gyengült a forint
Elengedte a magyar piacot a Revolut
Cicások figyelem: brutális szigor jön, teljesen megváltozik az állattartás
Ez volt eddig a magyarok kedvence az idén: 55 százalékos pluszban, aki ebbe fektetett
Orbán államtitkára megfejtette, miért férgesek a csokimikulások
Érkezett egy egészségügyi ígéret karácsonyra
Lókupecnek állt Orbán Viktor: 600 lovat adott el a törököknek
Putyin bizalmasa szerint ők nem is az ukránokkal háborúznak