A közlemény szerint a kanadai repülőgép úgy haladt át szlovák légtéren, hogy nem lépett kapcsolatba az ottani civil légi irányítással. Bár a szlovák légierő sikeresen elfogta a gépet, a pilóták továbbra sem léptek kapcsolatba a szlovák légi irányítással.
Ezért a NATO Egyesített Légi Hadműveleti Központja a Magyar Honvédség légvédelmi készenléti szolgálatának a legmagasabb szintű, úgynevezett Alfa riasztását rendelte el. Mire a Torontó és Athén között közlekedő civil járat a magyar légtérbe ért volna, a NATO légi hadműveleti központja azonnali felszállásra adott parancsot a JAS-39-es géppárnak.
A magyar légierő két Gripenje nem sokkal reggel 7 óra után szállt fel, és pár perc múlva már vizuális kontaktust létesített az utasszállító pilótáival, akik ezt követően felvették a rádiókapcsolatot a magyar földi irányítással. A vadászgépek - az ilyenkor szokásos előírásoknak megfelelően - a légtérhatárig kísérték az utasszállítót, amely a repülési tervének megfelelő útvonalon kilépett a magyar légtérből.
A riasztás után a Gripenek rendben visszatértek a kecskeméti repülőbázisra - írta a HM.
Legolvasottabb
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Nekimentek az ukránok az orosz "árnyékflottának"
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza