A vizsgálat legfőbb megállapítása az, hogy a gépen nem találtak olyan technikai hibát, amely a balesetet okozhatta volna. Mint emlékezetes, kétüléses JAS-39-es vadászgép május 15-én a Prágától keletre fekvő Èáslav katonai repülőtéren tartott gyakorlat során túlfutott a kifutópályán, és súlyos károkat szenvedve egy szántóföldön állt meg. A pilóták katapultáltak - írja az index.
A leszállási manővernél a gép parancsnoka egyszerre "nyomta" a féket és a gázt, ezért nem sikerült idejében megállni. A landolást követően a pilótának manuálisan kellett volna visszavenni a gázt, ám ez nem történt meg. A gépet Ugrik Csaba dandártábornok vezette kecskeméti bázisparancsnok vezette.
A pilótahiba ritkán vezethető vissza egyetlen okra, ám rendkívül kínos, ha az egyik elvileg legjobban képzett pilóta-parancsnok vét vezetési hibát. Ugyanakkor rávilágít arra a problémára, hogy a magyar pilóták nemzetközi összehasonlításban keveset repülnek ilyenkor a szakértők szerint az alapvető készségek is megkopnak.
Ugrik tábornok még Taszáron kezdte katonai pilóta pályafutását 1992-ben MIG-21 bis típuson. Majd repült Kecskeméten MIG-29-esen, ezt követően Gripenen. Az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis parancsnoki beosztását 2013. május 11-től tölti be.
Legolvasottabb
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Nekimentek az ukránok az orosz "árnyékflottának"
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza