Az elemző cég összesítése alapján az elmúlt év belföldi kólafogyasztása mennyiségben 7 százalékkal, értékében 10 százalékkal nőtt éves alapon. A közlemény szerint a kereslet jellemzően júliusban és augusztusban, valamint decemberben ugrik meg. A teljes mennyiség alig harmadát, azaz nem egészen 100 millió litert tesz ki a cukormentes kóla, bővülése azonban háromszoros a cukrot tartalmazó kólához képest. Egyre népszerűbbek ugyanakkor az ízesített termékek is.
A magyar vásárlók 60 százaléka a kólát 400 négyzetméternél nagyobb alapterületű üzletekben vásárolja. Az érték mért forgalmon belül 45 százalékot tesz ki az 1 liter és 1,9 liter közötti kiszerelés. A 2 liter feletti és 1 liter alatti palackok részesedése egyaránt 25 százalék körüli.
Kapcsolódó
A gyártói márkák fölénye megkérdőjelezhetetlen, részesedésük meghaladta a 90 százalékot.
Legolvasottabb
Váratlan bejelentést tettek a meteorológusok a fehér karácsonyról
Karácsony előtt jött a hideg zuhany, több mint száz dolgozót küldenek el
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
Retteghet a Revolut, újabb bank a láthatáron
Nagyítóval vizsgálják, hogy jobban járunk-e az erős forinttal
Bepöccentek az oroszok, irgalmatlan pénzt követelnek Európától
Fegyveres tréning után csaptak le a merénylők, puszta kézzel szálltak velük szembe a hősök
Fordulat a használt autóknál: olyan történt, amire évek óta vártunk
„Segítünk kifizetni” – Orbán legérzékenyebb pontjára tapintott az észt elnök