Eszerint a XVII. kerületi szárnyvonal kapcsán négy alternatíva merült fel.
Három esetben a körvasútnál, a Rákos-pataknál ágazna el a metró és a Rákos-Hatvan vasútvonal mentén érné el a kerületet. A negyedik változat szerint a metró a HÉV-vonalból a XVI. kerületi Sárga rózsa utcánál fordulna jobbra, végig a felszínen haladna, az Akadémiaújtelepnál lépne be a XVII. kerületbe és innen kéreg alatti vezetéssel érné el Rákoskeresztúr-városközpontot.
A kivitelezés költségét a tervezők 123-127 milliárd forintra becsülik. A Déli pályaudvart így 32 perc alatt lehetne elérni a jelenlegi 47 helyett, míg az Őrs Vezér terére 13 perc alatt jutnának el az utasok a jelenlegi 22 perc helyett - írja a lap.
Az építkezés 2020 után indulna.
Legolvasottabb
„Segítünk kifizetni” – Orbán legérzékenyebb pontjára tapintott az észt elnök
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
Családi megbetegedéseket is okozhatnak a házi készítésű finomságok
Bepöccentek az oroszok, irgalmatlan pénzt követelnek Európától
Itt a rozsdás valóság, siralmas a magyar buszok állapota
Riadót fújtak: vészesen zsugorodik az ország legnagyobb édesvízi tavának vízszintje
Újabb alapvető élelmiszer árát csökkenti a Lidl
Meglepetés a piacon: a paneleket verik a családi házak
Budapesten működik a világ egyik legmenőbb irodaháza, ahol a munkahelyi élmény veri a mezőnyt