A Magyar Közlöny legfrissebb számában megjelent rendelet egységesíti és központosítja a panaszkezelési szabályokat, biztosítva azt is, hogy a panaszok kezelésében igazolható, dokumentálható legyen a beérkezés és a kezelés egyes fázisainak időpontja, tartalma.
Többek között az írásos panaszok esetén rendszeresít egy formanyomtatványt, amely elérhető a jegybank honlapján, de az intézményeknek természetesen az eltérő formában beérkező panaszokat is kezelniük kell.
A részletes szabályokban széles körben előírja azt, hogy a pénzügyi szervezeteknek milyen módon kell tájékoztatniuk a panasszal élő ügyfeleket, mind a panaszuk kezelésének módjáról, mind arról, hogy milyen további jogorvoslati lehetőségekkel élhetnek.
Általában előírja, hogy a panaszra adott, indokolással ellátott választ a közlést követő 30 napon belül kell az ügyfél részére megküldeni. Abban részletesen ismertetnie kell a panasz teljes körű kivizsgálásának eredményét, a panasz rendezésére vagy megoldására vonatkozó intézkedést, illetve a panasz elutasítása esetén az elutasítás indokát.
Az augusztus elsejétől hatályos rendelet mellékletében közöl egy panaszkezelési mintaszabályzatot is, amelyet a szervezeteknek alkalmazniuk kell.
Legolvasottabb
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Lesújtó hír jött: 60 ezres nyugdíjra is alig számíthat, aki így adózik
Már készítik elő a kormányrendeletet: így változik a pedagógusok bére
Hol az örvény vége? Becsődölt egy újabb autóipari beszállító
Kötelező herevizsgálat, háborús jövőkép: történelmi döntés a hadsereg bővítéséről
Döntött a Fitch Magyarországról: nincsenek jó hírek
Már nem kell vesződni a sörösdobozokkal a Penny-ben
Népszerű teát hívott vissza a fogyasztóvédelem
Tízből hét budapesti már az online vásárlás szerelmese, vidéken más a helyzet