Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított a Regenera revitalizáló és másnaposság elleni ital gyártójával és forgalmazójával, az SSHS Group Kft.-vel, valamint a Regenera Hungary Kft.-vel szemben.

A másnaposság tüneteinek enyhítését ígérő reklámjaik vélhetően megtévesztették a fogyasztókat

– közölte a GVH honlapján.

Lehet gyógyír a másnaposságra?

versenyhivatal úgy véli, hogy a cégek országos tévéreklámokban, illetve az interneten az üdítőitalt olyan egészségre ható állításokkal népszerűsítették, amelyek valószínűsíthetően nem felelnek meg az élelmiszerekre irányadó ágazati szabályoknak.

Hozzátették, az élelmiszer-reklámozásra vonatkozó rendelkezések áthágásával

a két cég feltehetően megtévesztette a fogyasztókat a termék egészségre gyakorolt hatásait illetően.

 

Még nem biztos, hogy megsértették a szabályokat

A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti azt, hogy a vállalkozás a szabályok megsértését ténylegesen elkövette, a tények tisztázására három hónap áll a cégek rendelkezésére, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.