Ha szerény mértékben is, de nőtt a tavaly a reklámtorta, és ez alapvetően az internetnek köszönhető, amely némileg át is rendezte a reklámtortát, mondta Nagy Bálint, a Magyar Reklámszövetség elnöke. Az elmúlt évben 187 milliárd forintot költöttek reklámokra a cégek a becsült adatok alapján, ami 6 százalékos növekedés a 2006-os képest, ismertette Skriba Judit, a Népszabadság Zrt. PR- és kutatási igazgatója, aki kiemelte, hogy az interneten elköltött pénz növekedésének mértéke meghaladta a 44 százalékot, vagyis a 2006-os 9,7 milliárd után tavaly már 14 milliárd forintot költöttek a virtuális felületen reklámokra. A televízió, a sajtó, és a közterület mindegyik 4 százalékos növekedést könyvelhetett el; azonban ugyanilyen mértékű csökkenést szenvedhetett el a rádió és a mozi. Földes Ádám, a Sláger Rádió kereskedelmi igazgatója azt gondolja, hogy normalizálódik a piac, ráadásul a rádióhallgatók száma is gyarapodik: 2007-ben is mintegy 8 millióan hallgattak rádiót, és ez újra elvezethet a reklámköltések növekedéséhez.