Az utazás szórakoztató, de valószínűleg az egyik legnehezebb feladat a csomagok összepakolása és cipelése, ráadásul gyakran külön kell fizetni értük. Képzelje el, hogy nem kell extra ruhát magával vinni, ha repülővel utazik. Japánban most kezdték el megvalósítani ezt az ötletet.

Csökken a súly és a szénlábnyom

A Japan Airlines és a Sumitomo Corp. Kereskedőház arra ösztönzi az utasokat, hogy kevesebb ruhát vigyenek magukkal, amikor Japánba látogatnak. Ezzel is csökkentve a repülőjáratokon lévő poggyászok súlyát, és ezen keresztül az üvegházhatású gázok kibocsátását.

A japán légitársaság és a kereskedőház ezért szerdán elindította az Any Wear, Anywhere (Bármilyen viselet, bárhol) szolgáltatást. A felhasználónak nem kell mást tennie, mint a kezdetben legalább egy hónappal korábban megadja a weboldalon a repülőjárat adatait, a tartózkodása hosszát, a szezont és a ruhaméreteket, majd a ruhákat a szállodában átveheti érkezéskor. 

Három méret, változatos stílus

Ez a szolgáltatás ideális azoknak, akiknek rendszeresen kell rövid utazásokat tenniük különböző célpontokra, és nincs idejük, vagy nem tudják bepakolni a saját ruháikat. A webhely különféle stílusokat kínál. 

Az utasok egyszerre legfeljebb nyolc ruhadarabot bérelhetnek két hétre. Három méret közül választhat: kicsi, közepes és nagy. A kölcsönzés ára 4000-7000 jen (9600-16800 forint) a tételek számától függően.

Mivel a légitársaság többletkészletből szerzi be a ruhákat, az utasok zökkenőmentesen támogathatják a fenntartható utazást, és kényelmesebbé tehetik az utazásukat.

Kiterjesztenék a Oneworld légiszövetségre

A szolgáltatás kezdetben a Japan Airlines járataira korlátozódik 2024 augusztusáig. Ha népszerűnek bizonyul, a Sumitomo fontolóra veszi, hogy kiterjessze azt a Oneworld légiszövetség más fuvarozóira is.

A Japan Airlines közleménye példaként említette a Tokió és New York közötti járatot, amelynek minden egyes kilogrammja érezhetően csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás révén. A japán légitársaság azon dolgozik, hogy átálljon a növényi anyagokból és hulladék étolajból készült, fenntartható repülőgép-üzemanyagra. A kínálat és a költségek azonban továbbra is akadályok maradnak, és a vállalat más módszereket keres, hogy reagáljon a szénlábnyom csökkentésére irányuló nyomásra.

Na ez már több a soknál: csak vékony légiutas-kísérőket alkalmaz egy nemzetközi légitársaság

Egy 158 centiméter magas légiutas-kísérő nő súlya a Hainan Airlines elvárásai alapján például nem haladhatja meg a 48 kilogrammot. Bővebben --->