Májusban még Rogán Antal kabinetminiszter – aki a Nemzeti Koncessziós Irodát felügyeli – jelentette be, hogy a Themis magántőkealap vezette konzorcium nyerte el a nemzeti autópálya-koncessziót a következő 35 évre. A győztes konzorciumban érintett Mészáros Lőrinc és Szíjj László vállalkozók több érdekeltsége is, amelyek azóta egy közös társaságot, a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-t hozták létre a célra.
Az idei választások után megalakuló új kormányban Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszterhez került a sztrádakoncessziós jog ellenőrzése, de szerda este egy kormányrendelet ezt a feladatot áttestálta Lázár Jánosra, a beruházási miniszterre.
„Az országos közutak és műtárgyaik létrehozására és működtetésére vonatkozó koncessziós szerződésekkel összefüggésben az államot megillető valamennyi jogot és kötelezettséget, így különösen a szerződés teljesítésével, végrehajtásával kapcsolatos jogokat és kötelezettségeket, ennek keretében elvégzi a koncessziós szerződésekben rögzített gyakorisággal az üzemeltetési és karbantartási tevékenységek ellenőrzését is” – szúrta ki a hvg.hu a Magyar Közlönyben a vonatkozó feladatokról szóló leírást.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Véget vet az EU az orosz gáznak: megszavazták, Magyarország perre megy
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Bele ne főzze semmibe, inkább vigye vissza!
Orbán Viktor nem akar kártérítési rendszert, hiába a rémisztő botrány a Covid-vakcinák mellékhatási körül
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Putyin: Európa fejébe ültetik a háborús pánikot
Kezd beütni a baj, látogatási korlátozást rendeltek el egy magyar kórházban
Filléres karácsonyi vásárral készül az Aldi