Májusban még Rogán Antal kabinetminiszter – aki a Nemzeti Koncessziós Irodát felügyeli – jelentette be, hogy a Themis magántőkealap vezette konzorcium nyerte el a nemzeti autópálya-koncessziót a következő 35 évre. A győztes konzorciumban érintett Mészáros Lőrinc és Szíjj László vállalkozók több érdekeltsége is, amelyek azóta egy közös társaságot, a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-t hozták létre a célra.
Az idei választások után megalakuló új kormányban Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszterhez került a sztrádakoncessziós jog ellenőrzése, de szerda este egy kormányrendelet ezt a feladatot áttestálta Lázár Jánosra, a beruházási miniszterre.
„Az országos közutak és műtárgyaik létrehozására és működtetésére vonatkozó koncessziós szerződésekkel összefüggésben az államot megillető valamennyi jogot és kötelezettséget, így különösen a szerződés teljesítésével, végrehajtásával kapcsolatos jogokat és kötelezettségeket, ennek keretében elvégzi a koncessziós szerződésekben rögzített gyakorisággal az üzemeltetési és karbantartási tevékenységek ellenőrzését is” – szúrta ki a hvg.hu a Magyar Közlönyben a vonatkozó feladatokról szóló leírást.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Még két orvos sincs, aki állná a sarat a Szent Imre Kórház sürgősségi osztályán
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Nekimentek az oroszok a belga banknak, bekövetkezhet a legrosszabb
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Sokk Európában: biztonsági kockázatnak minősítette Dánia az Egyesült Államokat
Trump szerint mocskos és kegyetlen az EU – kiderült, mi áll a háttérben
Ipari sokk Magyarországon: már a kormányváltás is szóba került a friss adatok után
Itthon támadják, Ausztráliában viszont épp átveszik Nagy Mártonék ötletét