2021 elejétől már 1,5 beállót kell kiépíteni minden új lakás vagy üdülő után. A beálló kialakítása autókra lebontva olyan összegű kiadás a fejlesztőnek, hogy azon az áron nem lenne lakástulajdonos, aki megvenné ezeket. A fejlesztő így a kivitelezési költségnél alacsonyabb áron kell, hogy eladja a kötelezően megépített beállóit, de még így is sokan lemondanak róla, és inkább az utcán keresnek parkolóhelyet - olvasható a Portfolio cikkében.
Egy új lakóparknál átlagosan 5 millió forintért lehet beállót venni, amit a fejlesztő gépkocsira lebontva 8-9 millió forintért tud megépíteni.
Kapcsolódó
A lakásárak lekövetik a költségeket is, így a sor végén a vásárlók által fizetett négyzetméterár lesz magasabb. De nemcsak azoké, akik megveszik a beállót a lakáshoz, hanem mindenkié.
Persze van kiskapu: az új szabályozás nem vonatkozik a kiemelt kormányzati státusszal rendelkező projektekre, ezek ugyanis egyéni elbírálásban részesülnek. Ezért valósulhat meg a belvárosban például olyan hotelfejlesztés, amihez egy darab parkolót sem kell kiépíteni - írja a lap.
Legolvasottabb
Riadót fújtak: vészesen zsugorodik az ország legnagyobb édesvízi tavának vízszintje
Drónokkal razziáznak a Bakonyban
Belepiszkálnak a szabályokba a B-s jogosítványoknál, ágálnak a szakértők
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
50 milliós lakás havi 70 ezerből? Mutatjuk a trükköt, amiről alig tud valaki!
Gigászi kedvezmények várnak a nyugdíjasokra jövőre, ezt nem mindenki tudja
Családi megbetegedéseket is okozhatnak a házi készítésű finomságok
Kiakadt a szakszervezet: ezüstvasárnap is tömeg van a boltokban, a láncok mégis támadnak