Ez év elején Franciaországban is elindultak a GPRS-technológián alapuló kereskedelmi szolgáltatások. Az egyik operátor, a France Télécom birtokában lévő Orange emellett Nagy-Britanniában, Belgiumban, Dániában és Svájcban is elérhetővé tette új rendszerét. Bár a franciák ezzel a lépésükkel majdnem kétéves hátránnyal követik a brit British Telecom Cellnetjét, amely 2000 júniusában a világon elsőként lépett be a 2,5G világába, úgy tűnik, semmiről sem maradtak le: az újdonság még mindig komoly technikai-tartalmi nehézségekkel küzd - állítják a Financial Times által megkérdezett szakértők. Itt van mindjárt példának a Nokia első GPRS-terméke, a 8310-es telefon, amely nem kompatibilis az idősebb hálózatokkal. További gond, hogy egyik jelenleg kapható zsebtelefon sem kifejezetten felhasználóbarát, minthogy mindegyiket bonyolult kezelni és lassú velük az információletöltés. A készülékek mellett hátráltatja a fejlődést az is, hogy nincsenek olyan GPRS-re kihegyezett szolgáltatások, alkalmazások, amelyek arra ösztönöznék a felhasználókat, hogy előfizessenek a 2,5G-re. Mindezek eredményeként a GPRS európai indulása meglehetősen kiábrándító. Miközben a gyártók korábban arra számítottak, hogy 2001-ben tízmillió GPRS-telefont adhatnak el, végül is csak hétmilliót értékesítettek. Még a mobiltávközlés egyik fellegvárában, Svédországban is csak minden tizedik új előfizető választja a 2,5G-t a hagyományos rendszer helyett, pedig ott a szolgáltatók hihetetlen árengedményekkel igyekeznek az újdonság felé terelni az ügyfeleket. Szakértők e tapasztalatok alapján csak 2003-ra várják a GPRS áttörését, és úgy vélik, 2005-ig kell várni arra, hogy az új rendszerek által lehetővé tett adatátvitel jelentős bevételeket produkáló üzletté váljon - akkorra (a Pyramid Research tanácsadó vállalkozás szerint) Nyugat-Európában az előfizetők egynegyede lesz 2,5G-s ügyfél. Az Arthur D. Little tanácsadó cég szerint a GPRS technikai bizonytalanságai legalább 2002 végéig, de inkább még tovább megoldatlanok maradnak. Addig kell várni arra, hogy kellően olcsó, vonzó 2,5G-s berendezések kerüljenek a boltokba, olyanok, amelyek képesek kezelni a színes képeket, video- és audioklipeket továbbító MMS (Multimedia Messaging System) funkciókat és azokat hozzáférhetővé tudják tenni egy PDA-n (Personal Digital Assistant). Tovább hátráltatja a fejlődést, hogy a szolgáltatóknak ki kell alakítaniuk az együttműködés technikai és elszámolási formáit a potenciális tartalomszolgáltatókkal. Addig is, amíg beindul az üzlet, a szolgáltatók a vállalati felhasználók meggyőzésére helyezik a hangsúlyt. Ezek egy része hajlandó többletkiadásokat vállalni azért, hogy alkalmazottai hozzáférjenek e-mailjeikhez, illetve a cég ügyféladatbázisához. Az ilyen szolgáltatások nem igényelnek színes képernyőt és bonyolult készülékkezelési procedúrát, más kérdés, hogy létrehozásuk technológiailag meglehetősen bonyolult. S. K.