Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Most az EPA (amerikai Környezetvédelmi Hivatal) azt fontolgatja, hogy lelassítja az autógyártók több elektromos jármű eladására vonatkozó követelményeit, azokat az agresszív terveket, amelyek a gázüzemű autóktól és SUV-októl való elszakadásra irányultak – írja a CNN, hozzátéve, hogy ettől az elektromos autók amerikai piaca nem omlik összeomlik. A Cox Automotive szerint 2023 utolsó negyedévében azonban az elektromos járművek eladása 40 százalékkal nőtt az előző év azonos negyedévéhez képest.

Valójában tavaly rekordot döntöttek az Egyesült Államokban az elektromos járművek eladásai, először lépték túl az 1 milliót, mégis aggasztó szakadék tátong az elvárások és a valóság között.

A Bloomberg New Energy Finance például 1,7 millió plug-in jármű eladását vetítette előre 2023-ban, de végül csak 1,46 milliót adtak el. (Az adatok tartalmazzák a konnektorról tölthető hibrideket, de túlnyomó többségük teljesen elektromos jármű.)

Az iparági szakértők ennek számos okát említik, a többi között:

  • a járművek árát,
  • a töltőkapacitás hiányát,
  • és a zavaros adójóváírási szabályokat.

Az Egyesült Államokban jelenleg forgalomba hozott elektromos járművek többsége az autópiac legdrágábbjai között vannak. 50 000 és 60 000 dollár között árulják most a Kiát és a Cadillacet, ami amellett, hogy túl drága az átlagos vásárló számára, a választék korlátozott.

A COVID-járvány után az is kiderült, hogy az elektromos autóknál nem hajlandók a vásárlók jelentős prémiumot fizetni

– mondta Jim Farley, a Ford vezérigazgatója. Ez az oka annak, hogy a Ford a közelmúltban csökkentette a Mach-E SUV árait, és ezért hozott létre egy csapatot, hogy egy olcsóbb elektromos járműveken dolgozzanak, amelyek a jövőbeni modellek alapja lesz.

A töltés is nagy kérdés.

Az Egyesült Államoknak 2030-ra 182 000 gyorstöltőre lesz szüksége elektromos járművekhez. Emellett az elektromos töltőkészülékek megbízhatósága is alacsony a fogyasztók körében. Az autógyártók végre komoly lépéseket tesznek, hogy több töltőt telepítsenek.

Norvégiában az új autók már több mint 80 százaléka elektromos, még a kínai autópiac is eltörpül a skandináv ország járműparkjának számai mögött. Magyarországon pedig ebben a hónapban indult pályázat cégeknek, elektromos jármű beszerzésére. Itt vannak a részletek >>>