A SEAT 1994-ben kezdte meg a Cordoba modell értékesítését, a mostani változat az Ibiza által megkezdett új vonalat követi. Ez nem is csoda, hiszen az új Cordoba modellt az Ibizával párhuzamosan fejlesztették ki, ezért közvetlenül át lehetett venni az újszerű megoldásokat. Merőben új tehát a vonalvezetés: tömött formák, nagy orr-rész, kedvező légellenállású profil, éket formáló körvonalakkal és szélesebb nyomtávval. De nagy hangsúlyt fektettek a biztonságra is, valamennyi modellhez gyári alapfelszerelés az ABS, valamint a vezető- és a kikapcsolható utasoldali légzsákkal. Az új Cordoba orr-része még kifejezőbb lett. A nagyobb légbeömlő nyílásokkal ellátott hűtőrács, az átlátszó polikarbonát búrákkal burkolt nagy fényerejű fényszórók, valamint a hűtőrács formája összhangban áll az orr-részt látványában kiszélesítő és lejjebb ültető sárvédőkkel. A modell sportos jellemének hangsúlyozására szintén átdolgozták a farrészt. A csomagtértetőbe integrált, áramvonalas légterelő, valamint a kerek hátsó lámpákat befogadó, sima búrájú stilizált világítótestek kiemelik az erőteljes megjelenést. A négyajtós limuzin az elődjéhez képest ráadásul nagyobb lett - megnövelt külső mérete az utastérben is tetten érhető -, de kompakt arányait mégis kiemeli a megemelt övvonal, az éket idéző körvonal és széles nyomtáv. Az utastérben szintén jól érzékelhető, hogy hangsúlyosabbá vált sportos hangulatot. A megemelt övvonal, a műszerfal egészen az ajtókárpitokig átívelő vonalvezetése, a kerek, a minden irányban állítható szellőzőnyílások, a vezető felé döntött középkonzol, a sportülések és még számos egyéb vonás mind-mind ehhez kíván hozzájárulni. A műszerek hengeres burkolattal keretezettek, és az állítható magasságú és távolságú, háromküllős kormánykerék fogja közre őket, ami kifejezetten sportos hatást kelt. Középen található a sebesség- és a fordulatszámmérő nagyméretű számlapja, oldalt pedig a hűtőfolyadék-hőmérséklet és az üzemanyagszint kijelzője. A műszerfal kétféle kivitelben kapható: a Stella modelleknél kopásálló, antracitszürke műanyagot alkalmaznak, míg a magasabb igényeknek megfelelő Signo és Sport kivitelekben két anyagot és színt párosítanak: a műszerfal alsó részét szürke műanyag elem alkotja, a tetejét pedig lágy tapintású fekete anyag borítja. A legtöbb elem a középkonzolon található: innen állíthatjuk be a klímaberendezést, a hangrendszert vagy a navigációs rendszert is. A vezetőoldali ajtókárpit felső részén találhatók az elektromos ablakemelők, a központi zár és a külső tükrök kezelőszervei. A hagyományos utasoldali kesztyűtartó és az első ajtók nagyméretű zsebei mellett az új Cordoba további tárolóhelyeket is kínál az apróbb tárgyaknak. A vezető oldalán, a fényszórókapcsoló alatt egy további kesztyűtartó kapott helyet, míg a középkonzolban a (kiviteltől függően beépített) pohártartó mellett két tárolóhelyet is találunk: egyet a hangrendszer alatt, egyet pedig a hamutartó mögött. Az utastérben kínálkozó tárolási lehetőségeket - kiviteltől függően - az első utasülés alatti, célszerű és tágas fiók teszi teljessé. Az első utasoknál az ülések vízszintesen és magasságukban egyaránt állíthatók, és persze a háttámla dőlése is állítható. Az ülésbeállítási lehetőségeknek, valamint a kormány állítható magasságának és távolságának köszönhetően a vezető könnyűszerrel megtalálja az ideális vezetési testhelyzetet. A csomagtér térfogata az elődmodellhez képest 30 literrel, 485 literre nőtt annak ellenére, hogy már alapfelszereltségben is teljesértékű pótkereket kapott az új Cordoba. A csomagtérbe szerelt gyűrűk a szállított csomagok rögzítését teszik biztonságossá. Az új Cordobára általánosságban igaz, hogy mindenütt tágasabb. Az új Cordoba motorkínálata is fejlődött: háromféle benzin- és négyféle dízelmotor 64 és 130 lóerő közötti teljesítmény-tartományt fed le. A legérdekesebb 130 lovas 1.9 TDi motor az új, hatfokozatú sebességváltóval, de a dízelek között ott van a 100 lóerős 1.9 TDi turbó, valamint az 1.9 SDi közvetlen befecskendezésű szívódízel is. A benzinmotorok választékához tartozik 1400 köbcentiméteres erőforrás, az egyik 75 lóerős teljesítménnyel, ötfokozatú kézi- vagy négyfokozatú automata váltóval, míg a másik 1.4-es benzinmotor 100 lóerős teljesítménnyel. Ezen túlmenően Magyarországon várhatóan sikeres lesz a 64 lóerős háromhengeres 1.2-es motor, mely kifejezetten gazdaságos. A 130 lóerős dízel motor szerkezeti méretei és lökettérfogata egyaránt megegyezik a 100 lóerős turbódízel motoréval, azonban a keverékképzését úgy módosították, hogy a turbófeltöltő nagyobb nyomása mellett több üzemanyag kerülhessen az égéstérbe. A turbófeltöltő turbina nagyobb átmérőjű és így a lapátjai és a kiömlőnyílása is nagyobb. Az erőforrás azonos fordulatszámon (percenként 4.000-es fordulaton) éri el 130 lóerős legnagyobb teljesítményét, és a 310 Newtonméter legnagyobb nyomatéka már percenként 1900-as fordulatszámon áll rendelkezésre, amivel a Cordoba a legerősebb turbódízeles autó a járműosztályában. A nagyobb áttétellel 209 km/óra végsebesség érhető el, és álló helyzetből 9,7 másodperc alatt érjük el a 100 km/óra sebességet. Már az alapváltozat is tartalmazza, a vezető- és utasoldali légzsákot (kikapcsolható utasoldali légzsákkal), az elektrohidraulikus szervokormányt, az elektromos első ablakemelőket, a távirányítós központi zárat, a magasságban és tengelyirányban állítható kormányoszlopot, valamint a magasságban állítható vezetőülést és a ködfényszórókat is. A nagyobb motorokat felvonultató Sport kivitel a sportosabb vezetésre vágyó tulajdonosokat szólítja meg, míg a Signo a választékosabb luxusigényeknek felel meg. Valamennyi ESP (elektronikus stabilitásmegőrző) rendszerrel felszerelt járműben van HBA (pánikfék) is. Ez a rendszer a vészfékezést felismerve azonnal és teljes hatásfokkal működésbe lépteti a fékrásegítést anélkül, hogy blokkolná a fékeket. Ez a rendszer csak akkor lép működésbe, ha a fékpedált hirtelen vagy a korábbinál lényegesen nagyobb erővel működtetik, és így hirtelen fékezésnél a fékrendszer a lehető legnagyobb hatékonysággal és biztonsággal védi a közlekedőket. Az új Cordoba modell egyik biztonsági jellemzője a kiakasztható pedálsor. Az új Cordobahoz rendelhető extrák között megtalálható a TCS kipörgésgátló, az ESP elektronikus stabilitásmegőrző program, a xenon fényszórók és a dinamikus navigációs rendszer, amely a pillanatnyi közlekedési viszonyoknak megfelelően intelligens módon képes áttervezni a mindenkor legoptimálisabb haladási útvonalat. Az Ibizához hasonlóan ez is három változatban - Stella, Sport és Signo - lesz kapható. A legolcsóbb a csak Stella szinten kapható 1.2-es változat 2 millió 690 ezer forint, míg a 1.4-es dízelt már 3 millió 490 ezer forintért is kaphatunk. A sokat emlegetett 130 lóerős 1.9 PD TDI Sport változat pedig 5 millió 179 ezer forintért vihető haza.