Több mint fél év telt el a március 11-én bekövetkezett tömegbaleset óta, amely során homokvihar csapott le az M1-es autópálya egy szakaszára. Herceghalomnál negyvenegy jármű ütközött össze, harminckilencen megsérültek, egy ember pedig meghalt. 

A tragédiával azért kell foglalkozni ennyi idő után is, mert annak kiváltó oka nem műszaki jellegű volt. Sokkal inkább a szélsőséges időjárás volt a felelős, illetve az előrejelzés és a figyelmeztetés elmaradása. A szükséges tanulságok levonása amiatt is fontos, mert valószínűsíthetően az aszályos időszakok miatt előfordulnak még homokviharok a hazai autópályákon a jövőben is. 

Mindenesetre az Economx érdeklődésére a Pest Vármegyei Rendőr-főkapitányság arról tájékoztatott, hogy

az M1 autópályán történt tömegszerencsétlenséggel kapcsolatos nyomozás jelenleg is folyik ismeretlen tettes ellen.

Kollégáink szakértők bevonásával továbbra is vizsgálják a körülményeket, ennek keretében többek között a baleset érintettjeinek jelentős részét már kihallgatták

- írták.

A rendőrség szerint a nyomozás befejezésének időpontja jelenleg nem prognosztizálható.

„Hogy mit tehetnek az utazási irodák? Reménykednek, hogy nem lesznek erdőtüzek”

Jó idénye lehet a magyar utazási irodáknak, de előbb-utóbb valamit kell kezdeni a klímaválság jelentette veszélyforrásokkal. Bővebben >>>

De nemcsak a rendőrségnek van dolga a klímaváltozással. A szélsőséges időjárás alapjaiban írhatja át a biztosítási piacot, valamint a turisztikai szektort is. 

Másrészt az is fontos szempont, hogy a legtöbb baleset az M1-esen volt az idei év második negyedévében. Összességében ugyan a hazai autópályákon 22 százalékkal kevesebb, összesen 129 baleset történt, amiből 9 volt halálos, ám a száz kilométernél hosszabb autópályákon száz kilométerre átlagosan 10,8 baleset jutott, a balesetek számát tekintve a legtöbb, 38  az M1-esen, a legkevesebb, 7 az M6-oson történt.