Amennyiben a kormány is rábólint, júliustól a Magyar Turizmus Zrt.-hez kerül a közösségi bormarketing, az eddig a feladatot ellátó Agrármarketing Centrum pedig szeptember végén jogutód nélkül megszűnik − válaszolta a Napi Gazdaság érdeklődésére a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM). Noha már tavaly döntött a kormány a bormarketing rendszerének átalakításáról − még 2011 novemberében eltörölte a parlament a bor-forgalombahozatali járulékot −, eddig nem lehetett tudni, hogy milyen lesz az új rendszer. Az MT Zrt. csak a szükséges jogszabályok megszületése, illetve a forráskeret meghatározása után kezdi a bormarketing-feladatok tervezését. A VM tájékoztatása szerint miután a feladat- és vagyonátadással, munkáltatói jogutódlással kapcsolatos technikai kérdéseket már tisztázták a fejlesztési tárcával, a jelenleg közigazgatási egyeztetésen lévő előterjesztésről egy-két héten belül dönthet a kormány. A tervek szerint az MT Zrt. a jelenleg AMC költségvetési soron lévő összeg időarányos részét kapja meg 2012. második félévére. A 2013-as költségvetés most kezdődő tervezése során a kormány minél magasabb, de legalább az idei szinten szeretné biztosítani az agrármarketing forrásait.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Korlátozták a tej szó használatát a boltokban: vásároljon körültekintően!

Nyűgöt jelentenek a visszaváltós vizes palackok, kár költeni rájuk

Borravalót kér már a láncfűrész-kereskedő is: nem káprázik a szeme

Zelenszkij mindent cáfol: azt mondja, már be is vetették az ukrán csodafegyvert

Fiatalkorú drogdílerekre csaptak le Magyarországon

Grandiózus gázüzletet készíthet elő Donald Trump az elszigeteltnek mondott Vlagyimir Putyinnal

Kár kerülgetni egy olyan súlyos problémát, ami minden második magyart érint

Ezzel sok nyugdíjas szembesül: minden területen kapkodnak utánuk

Öldöklő harc indul az egyre szűkösebben mért állami férőhelyekért
