Amennyiben a kormány is rábólint, júliustól a Magyar Turizmus Zrt.-hez kerül a közösségi bormarketing, az eddig a feladatot ellátó Agrármarketing Centrum pedig szeptember végén jogutód nélkül megszűnik − válaszolta a Napi Gazdaság érdeklődésére a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM). Noha már tavaly döntött a kormány a bormarketing rendszerének átalakításáról − még 2011 novemberében eltörölte a parlament a bor-forgalombahozatali járulékot −, eddig nem lehetett tudni, hogy milyen lesz az új rendszer. Az MT Zrt. csak a szükséges jogszabályok megszületése, illetve a forráskeret meghatározása után kezdi a bormarketing-feladatok tervezését. A VM tájékoztatása szerint miután a feladat- és vagyonátadással, munkáltatói jogutódlással kapcsolatos technikai kérdéseket már tisztázták a fejlesztési tárcával, a jelenleg közigazgatási egyeztetésen lévő előterjesztésről egy-két héten belül dönthet a kormány. A tervek szerint az MT Zrt. a jelenleg AMC költségvetési soron lévő összeg időarányos részét kapja meg 2012. második félévére. A 2013-as költségvetés most kezdődő tervezése során a kormány minél magasabb, de legalább az idei szinten szeretné biztosítani az agrármarketing forrásait.