Újabb poszt érkezett a Facebook-ra, amelyben egy hölgy meséli el az "ál-OTP"-vel történt telefonálását.

Leírja:

valaki háromszoros átutalást akart tőlem érvényesíteni, aki már a rendőrség hálójában van. Nevesítették is a személyt, majd kérdezgettek. Mondtam, hogy nyilván ilyen nem volt, de gyanút fogtam. Én nem vagyok az OTP ügyfele, majd mondták, átkapcsolnak az én bankom biztonsági osztályára...na, itt kértem a neveket, az azonosítójukat, mondtam, felhívom a bankom. Természetesen ők voltak az adathalászok. Egyre trükkösebbek! Figyeljetek! Engem egy városi számról hívtak.

jegybank adatai szerint az idei első negyedévben több mint négyezerszer jártak sikerrel a banki csalással foglalkozó bűnözők, akik a bankszámla- és bankkártya-tulajdonosoknak ezzel több mint 3 milliárd forintos kárt okoztak, amelynek döntő részét az ügyfelek viselték.

Mit tegyünk, ha áldozatok lettünk?

Haladéktalanul jelezzük pénzügyi szolgáltatónknak, ha baj van. Az idő nagyon fontos tényező, hogy a bank minél előbb elkezdhesse a vizsgálatot. A pénzügyi nyomozóhatósághoz is bejelentést kell tenni. A pénzügyi szakértők szerint még akkor is van lehetőség a pénz visszaszerzésére, ha az ügyfél jóváhagyta a tranzakciót.

Néhány évvel ezelőtt a károk többségét még a pénzintézetek viselték, az idei első negyedévre azonban 17 százalékra csökkent a bankok által visszafizetett lopások aránya.

Az OTP Bank felhívta a figyelmet, ha valaki szeretne visszahívni egy már teljesült utalást, mert úgy érzi, csalás áldozata lett, akkor először feljelentést kell tenni - írta meg az Economx.hu.

A pénzintézet csak az átutalás visszahívásának továbbítását végzi, így annak teljesüléséért nem tudnak felelőséget vállalni – hangsúlyozták. Értéknapos, tehát ütemezett utalásnál azonban van idő törölni a tranzakciót, így, ha gyanakszunk, érdemesebb így indítani az utalást, majd mielőbb fel kell keresnünk a bankunkat.

Az Erste Bank is azt mondja, hogy megbízást törölni csak értéknapos utalásnál van lehetőség, náluk ráadásul, ha a tranzakció a várakozó megbízásokból átkerült a közelgő átutalásokhoz, néhány kattintással az ügyfél vissza tudja vonni a tranzakciót az internetbankon keresztül.

Akinek az összes pénzét ellopták a csalók, kérhet segítséget az áldozatsegítő szolgálatokon keresztül, ahol azonnali pénzügyi segélyt is lehet kapni.

Fontos azonban, hogy ezt csak a bűncselekménytől számított 8 napon belül lehet igényelni.

A MÁK felületein a banki szolgáltatásokhoz hasonlóan kétfaktoros hitelesítési rendszerrel lehet bejelentkezni, de még így is megnövekedett az értékpapírszámlákat érintő csalási kísérletek száma. Külső szakértők és a korábbi tapasztalatok alapján ezért folyamatosan fejlesztik biztonsági rendszereiket. A bűnözők nem a kincstár rendszereit célozzák, hanem az ügyfeleket és sajnos az ügyfelek maguk adják meg adataikat a csalóknak.

Harcba szállt a banki csalások ellen a Revolut

A fintech cég ügyfelei az alkalmazásban találják meg az átverésekről szóló tanfolyamot, ami ingyen elvégezhető. Bővebben >>>