A hazai tanácsadói piac sajátos, franchise rendszerben működő vállalkozással bővült, amely a kis- és középvállalatok adásvételéhez nyújt közvetítői és értékesítési szolgáltatásokat.
Új társasággal bővült a hazai tanácsadói piac. A National Business Brokers (NBB) Hungary, azaz az NBB magyarországi franchise-központja cégösszeolvadással és -felvásárlással kapcsolatos közvetítői szolgáltatásokat nyújt – mondta el a NAPI Gazdaságnak Honfi Gábor Ádám, a cég ügyvezetője. Az NBB a potenciális eladók számára kutatja fel a vevőt, illetve a vevő számára „azonosítja” a megfelelő, eladásra kínált céget. A nemzetközi tapasztalatoknak és nemzetközi vevői adatbázisnak köszönhetően jelentős ügyfélkörrel rendelkezik, így partnerei közt közepes méretű vállalatokban érdekelt multinacionális cégek, illetve eladásra kínált kis- és középvállalatok (kkv) is szerepelnek. A kkv-szegmensben tevékenykedő hálózat az 500 ezer és 15 millió euró közötti forgalmú cégeknek kíván segítséget nyújtani, amelyek méretüknél fogva jobbára már nincsenek a nagyobb befektetési bankok, ügyvédi irodák, tanácsadó cégek figyelmének fókuszában. Az NBB menedzsmentje vállalja az eladási folyamat teljes körű lebonyolítását, a bizalmas üzleti tájékoztató elkészítését, a potenciális vevőkör minősítését. A kkv-piac nagyságát jól jelzi, hogy csak az Európai Unióban – az NBB becslése szerint – évente 600 ezer ilyen vállalkozás cserél gazdát – mondta Gundo Kahle, az NBB nemzetközi hálózatának ügyvezetője.
Az iroda a hazai adatbázis kialakításával egyidejűleg már több tranzakció előkészítésén is dolgozik. A szolgáltatással kapcsolatban megjegyezték, hogy már az eladásra szánt cégeket is megszűrik: csak legalább három éve működő, nyereséges és jó kilátásokkal rendelkező vállalatoknak érdemes jelentkezniük. Mind az eladó, mind a vevő jól jár, hisz míg előbbinek segítenek a maximális vételár elérésében, a vevő szakmailag minősített, értékelt és szelektált cégkínálathoz juthat.
Arra a kérdésre, hogy egy jól menő vállalkozást miért is adna el a tulajdonosa, több okot is említettek: a magánéleti problémák, a tulajdonos „kiégése” mellett az is gyakori, hogy a családi vállalkozás egyszerűen túlnövi magát vagy a következő örökösgeneráció már nem akar foglalkozni az üzlettel, esetleg homlokegyenest másba fogna. Általánosságban egyébként az ügyfelek 90 százaléka eladásra kínálja cégét. A magyarországi franchise-hálózatot körülbelül három év alatt szándékoznak öt-hat franchise-partnerrel felfejleszteni.
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.