A Volkswagen árfolyama hétfőn kezdett eszeveszett száguldásba, azt követően, hogy a Porsche bejelentette, közvetett részesedése 74,1 százalékra bővült, hozzátéve, jövőre meg akarják szerezni az abszolút többséget is. A kedden az előző pénteki érték négyszereséig, 1005 euróig felfutó árfolyam alapján a cég piaci értéke 296,06 milliárd euróra rúgott, megelőzve ezzel nem csupán az eddigi első Exxon Mobilt, de az összes autógyár értékét együttvéve is. Mindazonáltal a vállalat papírjainak csak elenyésző hányada, körülbelül 5,7 százaléka forog közkézen, a Porschén kívül még Alsó-Szászország számít nagytulajdonosnak, a teljes részvénymennyiség ötödével. Az árfolyam a fundamentumoktól teljes mértékben elrugaszkodó elszabadulásának kiváltója többek közt az lehetett, hogy a jelentős short pozíciókkal rendelkező hedge fundokat váratlanul érte a Porsche bejelentése és fejvesztve kezdték el lezárni opcióikat. Ezt a verziót támasztja alá az a tény is, hogy a múlt hét péntekéig a VW részvényeinek 12,9 százaléka volt kölcsönadva (piaci pletykák alapján részben maga a Porsche által is) shortosoknak - írja a Bloomberg. A német piaci felügyelet, a BaFin egyébként kiemelt figyelemmel követi a VW-papírok kereskedését, hogy kiszűrjék az esetleges bennfentes kereskedésre vagy piacbefolyásolásra irányuló ügyleteket, hivatalos vizsgálatot azonban egyelőre nem indítanak. A jelenlegi globális recessziós környezetben az autógyártók rendkívül nyomott relatív szorzókon forognak. Bár a Volkswagen az év eddig eltelt 9 hónapja alapján a szektor egyik legerősebb szereplőjének tűnik, ennek ellenére a szektor jelenlegi relatív mutatói alapján 80-120 euró közötti részvényárfolyam adódna fair értékként - vélik a Concorde elemzői. A Volkswagen papírjai kedden késő délután 945 eurón zártak. Ez az ár további 81 százalékos emelkedést jelent az előző napi több mint százszázalékos drágulás után.