A Reuters és a Financial Times is arról ír, hogy a Volkswagen vezetése beleegyezett, legalább 1,26 milliárd dollárt fizet, hogy rendezze a csaló szoftverrel ellátott 3 literes dízelmotorokkal szerelt autók ügyét az Egyesült Államokban.
A VW és az amerikai hatóságok közötti újabb egyezség keretében a cég vagy visszavásárolná az érintett autókat tulajdonosaiktól, vagy úgy hoznák azokat rendbe, hogy megfeleljenek az Egyesült Államok környezetvédelmi előírásainak. A hírek szerint az egyezség február 14-én kaphat előzetes jóváhagyást az amerikai igazságszolgáltatás részéről.
A VW csoportnak a dízelbotrány csak az Egyesült Államokban a visszavásárlások, extra szervizelések, büntetések formájában eddig 22,5 milliárd dollárjába került az FT számításai szerint, a Reuters 25 milliárd dollárról ír, igaz, ez utóbbi figyelembe veszi, hogy a mostani egyezség miatt fizetendő összeg akár meghaladhatja majd végül a 4 milliárd dollárt is.
Ez az összeg már tartalmazza a múlt hónapban kötött megállapodást a büntetőjogi és a kártérítési perekre vonatkozóan, a 2 literes motorok ügyében született júniusi egyezséget és a márkakereskedőkkel kötött megállapodás költségeit is.
A mostani egyezség szerint a VW visszavásárol, illetve kijavít mintegy 20 ezer VW Touareg és Audi Q7-es típusú autót. A visszavásárlási árat a 2015 szeptemberi árak, a botrány kirobbanásakori érték alapján határozták meg, ezen felül az autótulajdonosok fejenként 7755 és 13880 dollár közötti egyedi kompenzációt is kapnak. Az újabb, a VW, az Audi és a Porsche által gyártott úgynevezett "Második generációs" modellek esetében nem lesz visszavásárlás, itt csak átalakítják az adott autók motorjait, hogy megfeleljenek az előírásoknak. Ez utóbbi járművek tulajdonosai is kapnak pénzbeli kompenzációt, 7039 és 16114 dollár közötti összeget.
Azonban ez utóbbi autókra vonatkozó egyezség még nem lett elfogadva. Ha ezeket is vissza kell vásárolni, akkor a mostani megállapodásban szereplő összeg 4 milliárd dollár fölé kúszhat.
A mostani egyezség hírét jól fogadta a piac, a Volkswagen részvények árfolyama 2 százalékkal emelkedett a frankfurti tőzsdén, 147 euróig. Ez már közel jár ahhoz az árfolyamhoz, ahonnan fejest ugrott az árfolyam a botrány kirobbanása nyomán 2015 szeptemberében. Akkor 162 euróról két nap leforgása alatt 95 euróig zuhant az autógyártó cég részvényeinek árfolyama.
Persze ez nem véletlen. A hét eleji hírek szerint ugyanis a botrány ellenére a vásárlók változatlanul szeretik a VW konszern autóit, eladásaik tavaly 3,8 százalékkal emelkedtek. A VW csoport tavaly már 10,312 millió járművet értékesített, s ezzel letaszította a dobogó első fokáról a Toyotát az eladott autók ranglistáján.
Tájékoztatás
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!
Legolvasottabb
Olyan ajándékot kapnak a One ügyfelei, amire nem is számítottak
Hideg zuhany az ünnepekre: oda a jólét, a „perverz” megszorításokat pedig mind elszenvedjük
Jó hír jött a kisnyugdíjasoknak, emelkedhet a pénzük
Mínuszban az alkoholbiznisz: háromszor többe kerül, mint amennyit az állam keres rajta
Rendkívüli bejelentés: Leó pápa a Vatikánba hívatta a bíborosokat
Bosszantó: ezért fizet többet a fűtésért, miközben nem is melegszik fel a lakás
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Eltűnik egy fontos jelzés a szupermarketekből, nem árt résen lenni
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze