Először annyit láttam, hogy ketten hozzászólnak az AutoRoom oldalán egy bejegyzéshez. Aztán csengetett az sms, hogy 68 ezer forintom elment Facebook-hirdetésre - mesélte Tamás Zsolt, a pár hete elindított, autós tartalmakkal foglalkozó AutoRoom oldal üzemeltetője, a Tech2 hírportál főszerkesztője a portálnak.
Az eset szeptember 27-én történt, aznap jelezte a Facebooknak, hogy az akkor még csak két napos oldalán megjelent egy bejegyzés, amit nem ő töltött fel, és valaki ennek az ismeretlen tartalomnak a meghirdetésére kezdte el költeni a pénzét. Egy olyan kampányra, amit nem is ő indított el.
Az ismeretlenek azért költhették a pénzét, mert be volt kötve a bankkártyája a Facebookhoz. Ez teljesen szokványos az oldalak üzemeltetőinél, hiszen például a vállalatok így tudják népszerűsíteni a saját tartalmaikat, termékeiket. Mire panaszt tudott tenni, legalább fél óra elment, addigra 103 ezer forinton állt a számláló.
Hosszas levelezés után az ügyfélszolgálat is elismerte, szerintük is csalásról van szó. A szakértőik megvizsgálták az esetet. Közölték, hogy minden, az adott bejegyzésre elköltött pénzt visszafizetnek, és emellett javasolták egy friss bankkártya beszerzését, és a Facebook-fiók kétfaktoros hitelesítésének bekapcsolását is.
További részletek itt.
Fotó: Shutterstock/Kunst Bilder
Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Ha akarták volna, a magyar drogmilliárdosok simán kifizethették volna a havi nyugdíjakat - mikor jön itt is a háború?
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Már közel hétszázezres a fizetése az átlag magyarnak, friss számokat hozott a KSH
Ki termeli majd ki a nyugdíjat? Riasztó demográfiai adatok érkeztek
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
Nagy dobással érkezett az OTP, sokan örülhetnek
A hivatal szerint tízezrek, a valóságban százezrek hagyják el az országot
Kezd beütni a baj, látogatási korlátozást rendeltek el egy magyar kórházban