Hét meghívott közül választotta ki a magyar Vodafone a Grey Budapest reklámügynökséget újabb kampányának kivitelezésére - mondta Sztaricskai Tamás, a Vodafone hirdetési igazgatója. A meghívottak között szerepeltek a cég korábbi partnerei, a DDB Budapest, a Republic of Art, valamint a Partners, a J. Walter Thomson, a Grey, a BBDO, a Jang & Rubicena és a Publicis. Közülük az utóbbi három visszalépett, így a verseny négy szereplő között dőlt el. A távközlési cég a pályázatok elbírálásakor egyebek között azt vizsgálta, hogy az ügynökségek által megfogalmazott stratégia mennyire esik egybe a cég elvárásaival, milyen kreatív anyagot állítottak koncepciójuk mögé, az ajánlat hogyan tudja folytatni a Vodafone eddigi eredményeit. Utolsó szempontként figyelembe vették az ajánlat "csomagolását" is. Miután a dinamikusan fejlődő távközlés terén gyorsan kell reagálni az eseményekre, ez is egyik mérce volt a pályázókkal szemben, akiknek szokatlanul rövid idő - bő egy hét - állt rendelkezésükre. Az eredményt pontozásos módszerrel állapították meg, a legkedvezőbb ajánlatnak a Grey Budapestét ítélte a Vodafone, s a győztessel meghatározatlan időre szóló szerződést kötött. Miután a Vodafone kampánybevezető reklámja már megismertette a céggel az előfizetőket, a Grey legújabb - imázsépítő - reklámfilmje azt igyekszik megmutatni, hogy miért a Vodafone-t válasszák az előfizetők a a versenytársakkal szemben - mondta Piero Leone, a Grey Budapest ügyvezető igazgatója. Az amerikai Grey a kommunikációs üzletágban nemzetközi viszonylatban a hetedik legnagyobb cégnek számít. Leányvállalata, a Grey Budapest 1990 óta van jelen Magyarországon. A teljes körű szolgáltatást nyújtó ügynökség és az anyacég másik két magyarországi vállalkozása - az MC Media Kft. és a Dorland reklámcég - tavalyi konszolidált árbevétele 500 millió forint volt, így a Grey Budapest is a hetedik helyet vívta ki magának Magyarországon - mondta Piero Leone. A Vodafone disztribúciós rendszerének kommunikációját - tudtuk meg Sztaricskai Attilától- továbbra is a Republic of Art, a kártyás termékekkel kapcsolatos teendőket a Well végzi. A Vodafone médiavásárlója az új kampány során is az Optimum Media marad. A legújabb mobiltelefon-társaságnak jelenleg 60 ezer előfizetője van, a cég reményei szerint rövidesen szert tehetnek a százezredik ügyfélre is. D. J. **** KERETBEN **** A bemutatkozó kampányra a Vodafone kevesebb mint 3 millió dollárt költött. A kiírt tendert a DDB reklámügynökség nyerte meg, amely elő is állt egy kreatív tervvel, ehelyett azonban a mobilszolgáltató a Republic of Art (RoA) ötletét fogadta el. Korábbi sajtóértesülések személyi összefonódásokat véltek felfedezni a RoA és a Vodafone illetékesei között, de Dianne Larsen, a Vodafone marketingigazgatója a döntést lapunknak azzal indokolta, hogy a DDB munkájából hiányzott a kreativitás (NAPI Informatika, 2000. március 17.). A bemutatkozó kampányra a Vodafone kevesebb mint 3 millió dollárt költött. A kiírt tendert a DDB reklámügynökség nyerte meg, amely elő is állt egy kreatív tervvel, ehelyett azonban a mobilszolgáltató a Republic of Art (RoA) ötletét fogadta el. Korábbi sajtóértesülések személyi összefonódásokat véltek felfedezni a RoA és a Vodafone illetékesei között, de Dianne Larsen, a Vodafone marketingigazgatója a döntést lapunknak azzal indokolta, hogy a DDB munkájából hiányzott a kreativitás (NAPI Informatika, 2000. március 17.).