A két területre szánt összeg a 2020-2024-es időszakban tervezett valamennyi beruházási és kutatás-fejlesztési kiadás 40 százalékát teszi ki - írja az MTI.
A társaság korábban jóval kisebb hangsúlyt fektetett az elektromobilitásra és a digitalizációra.
Az előző ötéves tervezési szakaszban - amelyben a 2019 és 2023 közötti időszakra készítettek terveket - még azzal számoltak, hogy 44 milliárd eurót összpontosítanak erre a két területre, ami valamennyi beruházási és kutatás-fejlesztési kiadás 30 százalékát jelenti.
A frissített tervben előirányzott 60 milliárd euró nagyobbik része, 33 milliárd euró az elektromobilitás területére jut. A program részeként a csoport tisztán elektromos meghajtású modelljeinek gyártására állítanak át a zwickaui után négy további németországi üzemet - Emden, Hannover, Zuffenhausen és Drezda -, valamint a csehországi Mlada Boleslav, az amerikai Chattanogga és a kínai Fosan városában és az ugyancsak kínai Sanghaj térségében fekvő Antingban működő üzemet.
Az összeg másik részét, 27 milliárd eurót a digitalizációra és az úgynevezett hibridizációra, belsőégésű és elektromos motorral egyaránt rendelkező modellek fejlesztésére fordítják.
Zwickauban november elején kezdték meg az első teljesen elektromos Volkswagen személyautó, az ID.3 sorozatgyártását. A felügyelőbizottság pénteki ülésén szintén frissített, a következő tíz évre kitekintő modellfejlesztési terv szerint 2029-ig 75 tisztán elektromos meghajtású és 60 hibrid modellt vezetnek be. A tervhez tartozó előrejelzés szerint az eladott elektromos kocsik száma 2029-re eléri a 26 milliót, a hibrideké pedig megközelíti a hatmilliót.
A VW a világ vezető járműgyártó csoportja. Az idén a január-szeptemberi időszakban 8,005 millió járművet értékesített, ami 1,5 százalékos csökkenés az egy évvel korábbi 8,131 millióhoz képest. Árbevétele 186,617 milliárd euró volt, ami 6,9 százalékos növekedés az egy évvel korábbi 174,577 milliárd euróhoz képest. Az adózás utáni nyereség 11,154 milliárd euró volt, 19 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakában elért 9,376 milliárd eurót.
A csoporthoz a névadó Volkswagen és a Porsche mellett az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Seat és a Skoda, valamint a Ducati sportmotorkerékpár tartozik, és saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a Volkswagen gyártja.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Elfogták a dél-alföldi orvos-patikus gyógyszermaffiát

Változik a saját autó birtoklásának szabálya

Vége lehet a nagy Trump-zuhanásnak, egyelőre

Ide menekülnek a BMW mérnökei, elképesztő dologra készül a Xiaomi

Levelet írt Varga Mihály Orbán Viktornak, már nem lehet sok hátra az MNB-alapítványoknak

Bod Péter Ákos: A régi árak nem térnek vissza, az állam túlságosan beavatkozott

Aki túlárazza a lakását, saját maga alatt vágja fejszével a fát

Határozott ítéletet mondtak a magyarok az EU-ról

Hídfoglalás is jöhet: összegyűltek a dühös tüntetők, akik a Pride miatt vonultak utcára
