A legtöbb autógyártónak, így a Toyotának továbbra is problémát okoz az ellátási láncok akadozása, többek között a chiphiány,.
A japán gyártó az utóbbi években többször is világelső tudott lenni, bőven 10 millió fölötti legyártott autóval, szoros versenyben a Volkswagen-csoporttal. Most viszont már egyértelműen látszik, hogy idén nem fog teljesülni a 10 milliós határ, a realitásoknak megfelelően 9,7 millióra állították az új célt a 2023-as pénzügyi évre vonatkozóan - írja a Totalcar.
Novemberben 800 ezer Toyota gördülhet le a gyártósorokról, ebből 250 ezer Japánban, a többi pedig a világ más régióiban készül el, viszont az orosz gyár leállása sem érinti jól a cég kapacitásait. A Toyota közleménye szerint minden elérhető intézkedést megfontolnak, és persze folyamatosan tárgyalnak a beszállítókkal is, hogy megoldást találjanak a várólisták rövidülésére. A lap nemrég mi is csinált egy gyűjtést, hogy mennyit kell várni az új autókra, az összeállításból kiderült, hogy bizonyos Toyota-modellekre akár 2024-ig is kell várni, ha a vevő most rendeli meg.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Váratlan bejelentést tettek a meteorológusok a fehér karácsonyról
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Karácsony előtt jött a hideg zuhany, több mint száz dolgozót küldenek el
Hamarosan benyújtják a számlát: mindannyian fizetni fogunk
Bejelentést tett a minisztérium: elmarad az autópálya megnyitása
Komoly újítást vezettek be a SZÉP-kártyára: ez sok mindent megváltoztat
Összeomlott az egyik futárszolgálat a karácsonyi rohamban, forrnak az indulatok
Érdekes fordulatok jöhetnek a nyugdíjaknál: erről jobb, ha mindenki tud
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint