Az adósságválság és a vásárlók bizonytalankodása ellenére még az európai piacon is növelni tudta eladásait a stuttgarti székhelyű vállalat, 11,8 százalékkal, de a növekedés motorja változatlanul Japán, az Egyesült Államok, Kanada és Mexikó volt. Kínában - ahol a Daimler le van maradva az Audi és a BMW mögött - 10,7 százalékos forgalomnövekedést ért el a csoport, Németországban viszont csak 6,3 százalék volt az éves bővülés.
Ugyanakkor mindössze két hete néhány hónapon belül már a második profitfigyelmeztetést adta ki a Daimler, miután a lanyha európai kereslet miatt csökkent és kisebb lett a vártnál a vállalatcsoport nyeresége az első negyedévben.
A Kecskeméten Mercedeseket gyártó cég szerdai közlése szerint az üzemi eredmény várhatóan elmarad a tavalyi 8,125 milliárd eurótól, amit korábban még elérhetőnek tartottak.
Január-március között az üzemi eredmény több mint felével csökkent egy év leforgása alatt, 2,1 milliárd euróról 917 millióra, és az adózott eredmény is megcsappant, 564 millió euróra esett 1,4 milliárdról. Az értékesítési árbevétel 3 százalékkal 26 milliárd euróra csökkent. A jövedelmezőség tovább romlott az első negyedévben: az árbevétel-arányos nyereség mutatója a Mercedesek esetében 3,3 százalékra esett az egy évvel korábbi 8 százalékról.
Legolvasottabb
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
A szakértők szerint a nagy őrület után jövőre magához térhet a lakáspiac
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk