1997-ben még világszerte minden tízedik autó "Made in Germany" volt, most már csak minden tizenhetedik - olvasható a portálon.
A Duisburg-Essen Egyetem autóipari elemzőközpontja, a CAR azzal számol, hogy az idei 4,67 millió után jövőre még kevesebb, 4,5 millió autó készülhet Németországban. Csak 2021-ben emelkedhet mérsékelten a Németországban gyártott autók száma.
Az autógyártás egyre inkább azokba az országokba települ, ahol a vevők is élnek, vagyis egyre inkább helyi, regionális igényeket elégítenek ki a gyártók. Mostanra Kína lett a világ legnagyobb autógyártója, Németország ezzel szemben egyre inkább veszít jelentőségéből.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Hadrendbe álltak Orbán békeharcosai, totális blokád jöhet a csütörtöki EU-csúcson

Putyinéknak semmi se szent? – megtámadták a baltiak energiaellátását

Közeleg a béke: halál fia, aki visszatér a szülőföldjére
Továbbra sem világos a szerbiai hangágyú körül kialakult helyzet, de az ellenzék már gyanakszik

Emelkedett a kincstárjegyek átlaghozama
Alattomos módszert használtak a szombati tüntetésen, petíció is indult ellene

Varga Mihályék lengyel kollégái sem izgulnak az euró miatt – mondjuk ők jobban is állnak

A kínaiak lepipálták a Teslát, világra szóló fejlesztést jelentett a BYD

Az orosz katonai hírszerzést sejtik az IKEA felgyújtása mögött
