A brit-holland fogyasztásicikk-gyártó csütörtökön közölte, hogy az első fél évben nettó nyeresége 2,51 milliárd euróra emelkedett az egy évvel korábbi 2,49 milliárd euróról. Ugyanakkor az árbevétel a kedvezőtlen árfolyamhatások miatt 2,6 százalékkal 26,3 milliárd euróra csökkent.
A feltörekvő térségekben, a Unilever fő értékesítési területén 8 százalékkal nőttek az eladások, míg Észak-Amerikában csak 0,7 százalékkal, Európában pedig csupán 0,1 százalékkal bővült az értékesítés.
A testápolási cikkek forgalma 5,7 százalékkal nőtt, mert mind az árszint, mind az értékesítés volumene emelkedett. Az élelmiszer üzletágban csökkent az eladások volumene, de ezt ellensúlyozta az áremelkedés.
A Unilever az amerikai Procter & Gamble után a világ második legnagyobb márkás fogyasztásicikk-gyártója, közel 174 ezer embert foglalkoztat világszerte.
Magyarországon a cég az Unilever Magyarország Kft. révén három gyártóüzemmel van jelen és több mint 1700 embert foglalkoztat. Nettó árbevétele 2014-ben 83 milliárd forint volt.
Legolvasottabb
Váratlan bejelentést tettek a meteorológusok a fehér karácsonyról
Karácsony előtt jött a hideg zuhany, több mint száz dolgozót küldenek el
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
Retteghet a Revolut, újabb bank a láthatáron
Bepöccentek az oroszok, irgalmatlan pénzt követelnek Európától
Fordulat a használt autóknál: olyan történt, amire évek óta vártunk
Fegyveres tréning után csaptak le a merénylők, puszta kézzel szálltak velük szembe a hősök
„Segítünk kifizetni” – Orbán legérzékenyebb pontjára tapintott az észt elnök
Nagyítóval vizsgálják, hogy jobban járunk-e az erős forinttal