A rüsselsheimi központban 3300-an dolgoznak az adminisztrációban, a leépítés nagyjából minden harmadik dolgozót érintené. Az Opel illetékes szóvivője megerősítette a hírt, számokat azonban nem említett. Utalt arra, hogy - mint már többször hangsúlyozták - a növekedést elősegítő stratégia jegyében karcsúsítani és rugalmasabbá kell tenni a vállalati szervezeti struktúrát, csökkenteni kell a költségeket.
A sok más, elsősorban a nyugat-európai piacra összpontosító autógyártóhoz hasonlóan az Opel is erőteljesen érzi az adósságválságot: Nyugat-Európában közel 15 százalékkal csökkent az értékesítés az első félévben az egy évvel korábbihoz képest, míg a globális piacon 6,3 százalék volt a visszaesés.
A gyenge kereslet miatt az Opel-gyárakban a tervek szerint egész szeptemberben hétfőn és pénteken rövidített munkaidőben dolgoznak. Azt még nem lehet tudni, hogy októberben mi lesz a helyzet.
Legolvasottabb
Egyik csalódás a másik után: a Nemzetgazdasági Minisztérium elárulta, miért nem jöttek a számok
Megszűnik a Comedy Central és még további kilenc tévécsatorna
Már kimondhatjuk, egyre biztosabb, itt biztosan lesz hó karácsonykor
Csendben lekapcsolnak: mobilok ezrei válnak használhatatlanná
Remeghetünk 2026 miatt? A kétszámjegyű drágulás éve rúghatja ránk az ajtót jövőre
A fél ország újratervezett, irdatlan mennyiségben mozdultak meg állampapírpénzek
Friss V4-es adatsor – Csehország már célértéken belül, Magyarország még küzd
Végre: óriási mennyiségre szerződhet a Mol a horvát Janaffal
Százezreket spórolhatunk ezzel a módszerrel, de már nincs sok idő kihasználni