A Rostec és a Bombardier a 2013-as moszkvai MAKS repülőgép szalonon állapodott meg közös vállalat létesítésében a 78 üléses modell gyártására Uljanovszk térségében a regionális repülőgépek rohamosan növekvő oroszországi belső piacának ellátására.
A gépek összeszerelése 2016-ban indult volna meg. A Rostec már 50-et meg is rendelt a gépekből, listaáron összesen 1,6 milliárd dollárért.
Pierre Beaudoin, a Bombardier ügyvezető igazgatója már a múlt héten jelezte, hogy az ukrajnai fejlemények miatt könnyen lehet, hogy kútba esik az együttműködés. "Ma már a közös vállalkozás ejtéséről tárgyaltunk" - mondta a vezérigazgató hétfőn, hozzátéve, hogy vállalata csatlakozik a szankciókhoz, bármi legyen is az.
Dmitrij Rogozin, a védelmi ipar felügyeletét ellátó miniszterelnök-helyettes két héttel ezelőtt kételyeinek adott hangot, hogy Oroszországnak előnyére válna egy közös vállalat a Bombardierrel, mivel elsősorban saját gyártású repülőgépekre van szüksége. A miniszterelnök-helyettes a 44 üléses Ilyushin 112 utasszállító és cargo hibrid gép leállított fejlesztésének újraindítását részesítené előnyben.
Legolvasottabb
Szijjártó nekiment a „nemzetközi pénzvilágnak”, Magyar Péter azonnal visszavágott
Ennyit Putyin „békevágyáról”: orosz rakéták csapódtak be mindössze 250 kilométerre Magyarországtól
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Amerika és Ukrajna bekeményített: felszólították Putyint, hogy végre lépjen a béke ügyében
Már készítik elő a kormányrendeletet: így változik a pedagógusok bére
Éjszakai riadó a NATO-határon: orosz gépek emelkedtek a levegőbe, ez okozta a pánikot
Leteszteltünk 18 szaloncukrot – mutatjuk, melyek idén a legfinomabbak
Orbán Viktor: a „hol a lóvé"- kérdés túlmutat a Nemzeti Bankon
Lesújtó hír jött: 60 ezres nyugdíjra is alig számíthat, aki így adózik