Újabb nagyágyú, a Hyundai és a cégcsoporthoz tartozó Kia is csatlakozott a BMW, a Daimler, a Ford és a Volkswagen által létrehozott Ionity vegyes vállalathoz - jelentette be a frankfurti autószalon alkalmából a dél-koreai autógyártó.
Az Ionity célja, hogy egy Európát lefedő, nagy teljesítményű töltőhálózatot (HPC) építsen ki az elektromos járművek számára. A cég eddig 140 töltőállomást helyezett üzembe és a tervek szerint a cég 2020-ig összesen 400 áramkutat épít.
Kapcsolódó
A dél-koreai cég közölte, hogy a Hyundai és a Kia elektromos járműveit 2021-től 800 voltos töltőrendszerrel szerelik fel, így azok képesek lesznek kihasználni az Ionity-kutak maximális, 350 kilowattos töltési teljesítményét. A mostani teljes villanyautó-palettán szereplő modellek közül jelenleg egyedül a napokban bemutatott Porsche Taycant lehet ezzel a teljesítménnyel feltankolni.
Magyarországon eddig két Ionity-kút épült. Az egyik a bábolnai OMV-töltőállomáson, a másik pedig az M7-esen, a Velencei lehajtó előtti töltőállomáson található. Egy töltés a feltankolt áram mennyiségétől függetlenül 8 euró, azaz mintegy 2700 forint.
Legolvasottabb
Sorra érkeznek a panaszok, teljes a káosz: eltűnnek a csomagok, a pénz sem kerül vissza
Karácsonyi sokk: elvitték az orbitális nagyságú főnyereményt
Hiába mentek utcára a fuvarozók, egy tollvonással pontot tett az ügy végére a kormány
Nyilvánossá vált Putyin titkos telefonbeszélgetése: hatalmas ajánlatot tett az amerikaiaknak
Egyetlen mulasztás elegendő: pénzbírság vagy akár rendőri elhurcolás vár azokra a fiatalokra, akik ezt nem teszik meg
Üzenetet küld az állam a betegeknek: új szabály jön az EESZT-ben, ennek sokan nem fognak örülni
Nyugdíjasok figyelem: itt a bejelentés, ekkor kapnak pénzt 2026-ban
Újabb 44,9 milliárd forint tűnt el a költségvetésből: magyarok szomorították el Orbán Viktort
Teljesen kicsúszott az irányítás a kezünkből: kontroll nélkül tarol a szuperjárvány, jövőre jöhet a nagy robbanás