Újabb nagyágyú, a Hyundai és a cégcsoporthoz tartozó Kia is csatlakozott a BMW, a Daimler, a Ford és a Volkswagen által létrehozott Ionity vegyes vállalathoz - jelentette be a frankfurti autószalon alkalmából a dél-koreai autógyártó.
Az Ionity célja, hogy egy Európát lefedő, nagy teljesítményű töltőhálózatot (HPC) építsen ki az elektromos járművek számára. A cég eddig 140 töltőállomást helyezett üzembe és a tervek szerint a cég 2020-ig összesen 400 áramkutat épít.
Kapcsolódó
A dél-koreai cég közölte, hogy a Hyundai és a Kia elektromos járműveit 2021-től 800 voltos töltőrendszerrel szerelik fel, így azok képesek lesznek kihasználni az Ionity-kutak maximális, 350 kilowattos töltési teljesítményét. A mostani teljes villanyautó-palettán szereplő modellek közül jelenleg egyedül a napokban bemutatott Porsche Taycant lehet ezzel a teljesítménnyel feltankolni.
Magyarországon eddig két Ionity-kút épült. Az egyik a bábolnai OMV-töltőállomáson, a másik pedig az M7-esen, a Velencei lehajtó előtti töltőállomáson található. Egy töltés a feltankolt áram mennyiségétől függetlenül 8 euró, azaz mintegy 2700 forint.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Abszurd, ami a kórházakban történik, kitálalt egy gyógyszerész

Elképesztő hiba Ferenc pápa sírján: a szakértők is csak a fejüket fogják

Teljes gyászban Spanyolország: halálos áldozatokat és milliárdos veszteséget okozott az áramszünet

Drámai lejtmenet: Magyarország egyedül maradt a V4-ek között

Már a világsajtónak is feltűnt, mekkora gigagyár épül Szeged mellett

Óriási botrány lehet Európában, ha kiderül, hogy ez tényleg megtörtént Romániában

Egyre nagyobb a baj Németországban, a pandémia óta nem volt erre példa

Túlszárnyalta a negyedéves bevételi várakozásokat a Microsoft

Kiesett egy bíboros a konklávéból, előkerültek Ferenc pápa levelei
