Az első A320neo a napokban gördült ki a gyártó toulouse-i repülőtéren lévő bázisának hangárjából. A géppel először a földi teszteket végzik el, majd várhatóan szeptemberben lesz a típus szűzfelszállása, az első példány várhatóan 2015 negyedik negyedévében léphet szolgálatba.
Az A320neo a mostani modell továbbfejlesztett, költséghatékony verziója, amelyre speciális szárnyvégeket (sharkleteket) szerelnek, ezzel csökkentve a légörvényeket, ezen keresztül pedig a fogyasztást. Emellett új, kisebb fogyasztású, de nagyobb átmérőjű hajtóműveket is kínál a neo típusokhoz az Airbus, amelyeket az amerikai Pratt & Whittney és az amerikai-francia CFM szállít. Utóbbi gyártó a típus versenytársához, a Boeing 737 MAX típusához is szállít hajtóműveket.
Eddig mintegy 2700 ilyen gépre érkezett rendelés az Airbushoz.
Legolvasottabb
Leállították a karácsonykor eltűnt úszók keresését
Túl messzire mentünk Moszkvában? 2025 után már nem biztos, hogy van visszaút
Előrehozott parlamenti választás lesz – a nyugdíj és az infláció is forró téma
Nem várt fordulat, ilyen időjárással zárhatjuk az óévet
Karácsonyi sokk: elvitték az orbitális nagyságú főnyereményt
Vonatozók, figyelem: nagy felfordulás jön, átépítés indul a Keletiben
Hiába mentek utcára a fuvarozók, egy tollvonással pontot tett az ügy végére a kormány
Sorra érkeznek a panaszok, teljes a káosz: eltűnnek a csomagok, a pénz sem kerül vissza
Nyugdíjasok figyelem: itt a bejelentés, ekkor kapnak pénzt 2026-ban