Egyértelműen éreztették hatásukat a koronavírus-járvány okozta globális korlátozások: az emberek új hobbikat és újfajta mozgásformákat kezdtek keresni, ami a magyarországi bolthálózattal is rendelkező Decathlonnál mintegy 21 százalékos forgalomnövekedéshez vezetett.
Az online értékesítés mellett a fizikai boltok forgalma is jól alakult: nettó árbevételük elérte a 13,8 milliárd eurót. Az online eladások 30 százalékkal pörögtek fel, így az e-kereskedelem a sportáruházlánc már több mint 20 százalékát teszi ki.
Kapcsolódó
A társaság tavaly ráadásul elindította a Decathlon Travel nevű új utazási platformot, amely 30 sportos úticélt kínál. A kiskereskedő ebből 913 millió eurós nettó nyereséget könyvelhetett el - írja a Retail Detail kiskereskedelmi szakportál.
A Decathlon ma 70 országban, mintegy 105 ezer alkalmazottat foglalkoztat. Decathlon tulajdonosa a francia Mulliez család és az ő kezükben van a Tesco egyik nagy riválisa, az Auchan is. A vállalatot 1976-ban alapították és a magyar piacra 2005-ben léptek be.
Legolvasottabb
„Segítünk kifizetni” – Orbán legérzékenyebb pontjára tapintott az észt elnök
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
Bepöccentek az oroszok, irgalmatlan pénzt követelnek Európától
Családi megbetegedéseket is okozhatnak a házi készítésű finomságok
Még a kockázatos besorolású betegek sem jutnak hozzá most ehhez a gyógyszerhez
Meglepetés a piacon: a paneleket verik a családi házak
Újabb alapvető élelmiszer árát csökkenti a Lidl
Magyarok is veszélyben: újabb erőszakhullámra, téli terrortámadásokra figyelmeztetnek
Eddig kell rettegve lesni a postaládát, hogy érkezik-e bírság